16. ledna 2015

Neil Cross: Natural History (2007)

zdroj: goodreads.com
Natural History byl výsledek zase jednoho potulování po Levných knihách. Docela mě zaujala anotace na zadní straně knížky a potom, co mi to leželo nějakou dobu na nočním stolku, jsem se z nudy začetla. Byla jsem překvapená, jak mě to chytilo. Hrozně dlouho se nic nedělo - doslova, autor klade základy tři čtvrtě knížky, ale právě díky tomu to, co se stane v posledních pár kapitolách, to funguje. Netuším, jestli mě udržoval v napětí dobrý writing nebo fakt, že jsem podle anotace věděla, že se něco má stát, každopádně to pro mě fungovalo. Co mi moc nevyhovovalo byla prohazovaná chronologie vyprávění. Zdánlivě nenápadná věta vztahující se k minulosti postav vyvolala celý flashback, který patřil mezi dva flashbacky, které už jsem dávno četla, a přiznávám se, že jsem si musela chronologii v hlavě dlouho skládat. Tak jak tak mě ale knížka donutila nad příběhem přemýšlet a považuji ji za povedenou.