16. ledna 2015

Hyperdrive: Series 1 & 2

H.M.S. Camden Lock. Year: 2151. Mission: To protect Britain's interests in a changing galaxy.


Series 1
1.01 A Gift from the Glish - 1.02 Hello, Queppu - 1.03 Weekend Off - 1.04 Asteroid - 1.05 Clare - 1.06 Assessment

zdroj: imdb.com
Na Hyperdrive jsem narazila prakticky úplně náhodou díky Mirandě Hart a nebýt jí, asi bych se na to ani nepodívala. Ačkoliv jsem to viděla celé, bylo na britské poměry docela slabé. Možná mám ale nehorázná očekávání, protože jsem odrostla na Red Dwarf a podvědomě jsem čekala podobnou pecku, a je pravda, že ta britská ironie a nemilosrdnost při dělání si legrace z vlastního národa a hlavních postav tam byla. Dokonce jsem se zasmála nahlas, každopádně nebyla tam ta chuť si to pustit znovu.

Velitel Mike Henderson (Nick Frost) byl dobré pako, které se zoufale snažilo být hrdinou, ale znovu a znovu selhávalo, protože jím nebylo. Jeho pokusy o to být neodolatelným mužem byly ještě tristnější a vtipnější. První důstojník Eduardo York (Kevin Eldon) byl moje druhá nejoblíbenější postava, naprosto lahodný sociopat, milovala jsem ho. Chloe Teal (Miranda Hart) byla prakticky Miranda v kosmu a jako taková byla naprosto dokonalá, moje nejoblíbenější postava. Její psychopatické pokusy dostat Hendersona, které byly chvílemi ještě drsnější než cokoliv, co dělal York, pro mě byly alfou a omegou seriálu.

Navigační důstojník Dave Vine (Stephen Evans) neměl bohužel moc prostoru a když ho měl, tak byl zásadně jen zesměšňován. Technický důstojník Karl Jeffers (Dan Antopolski) byl dobrý vesmírný vágus s nulovou disciplínou, který když měl prostor, stálo to za to. U Sandstrom (Petra Massey) jsem dlouho nechápala, o co vlastně běží, a když jsem to konečně pochopila, přišlo mi to slušně děsivé. A samozřejmě nesmím zapomenout na Kapitána Helixe (hraný Garethem Stannisem, kterého hraje Waen Shepherd), oblíbený Hendersonův seriál, který mě slušně zabíjel.

Z epizod první řady musím vypíchnout Weekend Off a Teal na misi, umírala jsem smíchem; Clare s výbornou Sally Phillips (Clare Winchester); a Assessment kvůli tomu konci, který byl následovně podruhé zabit prvním dílem druhé řady.

Series 2
2.01 Green Javelins - 2.02 Artefact - 2.03 Admiral's Daughter - 2.04 Harvest - 2.05 Dreamgate - 2.06 Convoy

Green Javelins byla naprosto dokonalá epizoda - jako všechny, které se zaměřovaly na Teal - a Stephen Mangan (Jeremy Mason) měl taky grády, plus linie s falešným Yorkem byla k nezaplacení. Artefact byla výborná parodie na všechny reality show a potěšilo mě, že se vrátili k národu Queppu místo aby vymýšleli další, ta kontinuita mě překvapila. Dreamgate byla patrně moje nejoblíbenější epizoda vůbec, hlavně Tealin sen, to bylo něco neuvěřitelného.

A Convoy byla epozoda, kde mě kontinuita dostala podruhé. Odhalit kapitána Helixe - tedy Garetha Stannise jako zlosyna Scranea, který seriálem manipuloval všemi, aby dostal nebezpečnou zbraň, bylo neuvěřitelně chytré a writing, který jsem od seriálu ani nečekala. Za tohle tleskám, bravo. Na konci mi bylo hrozně líto Teal, která se od Hendersona zjevně nedočká ničeho jiného než výsměchu, ale hodně mě potěšili se Sandstorm a Yorkem, to mohl být páreček k pohledání. Druhá řada byla rozhodně výrazně silnější než první a skoro mě mrzelo, že toho víc není. Je to slabší, ale pořád docela dobré.