1. ledna 2015

Roald Dahl: Charlie and the Chocolate Factory (1964)

zdroj: fantasybookreview.co.uk
Protože moje milovaná drahá polovička ví, jak udělat tomu děcku ve mně radost, dostala jsem k Vánocům knížku, ke které jsem se prostě nemohla sama dopracovat, ač zbožňuji její starší adaptaci. Ačkoliv moje verze měla i vlastní zlatý kupón, což může vypadat už hodně infaltilně (zvlášť, když vezmeme v potaz, jakou jsem z něj měla radost), knížka zvládá přesně to, co na těhle věcech miluji - zabavit děti a pobavit i dospělé. Dahlův humor a styl jsou naprosto nepřekonatelné a ačkoliv je adaptace z roku 1971 dělaná spíš tak, aby uspokojila dospělé publikum, krásně vychází přímo z knížky, je vidět, že k tomu měl Dahl co říct. Prostě, Charlie and the Chocolate Factory můžu doporučit všem bez ohledu na věk a hrozně ráda bych se dostala k druhému dílu, Charlie and the Great Glass Elevator. Tak uvidíme, jak dlouho mi bude trvat, než se k tomu skutečně dohrabu.