4. dubna 2013

Willy Wonka & the Chocolate Factory (1971)

There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

zdroj: imdb.com
IMDb. Už nějakou dobu jsem věděla, že Charlie and the Chocolate Factory je remake něčeho, ale nikdy jsem nevěděla, že to něco je tak skvělé, v mnoha ohledech lepší, než remake, a že je to vytvořené podle knižní předlohy Roalda Dahla, o čemž slavnostně přísahám, že to bude to první, co přečtu, jakmile konečně udělám bakaláře.

Původní Willy Wonka (Gene Wilder) je nádherný cynik a psychopat, původní dějová linie je mnohem méně komplikovaná, ale za to víc soustředěná a lépe se sleduje. Navíc si to moc hezky hraje s angličtinou a její melodičností. Celkově mi to přišlo mnohem hlubší, dialogy jsou skvělé a vtipné, některé citáty jsou dokonalé ("Candy is dandy, but liquor is quicker." nebo "A little nonsense now and then is relished by the wisest men.") a prostě byla jsem z toho nadšenější, než jsem čekala, že budu.

Vzhledem k tomu, že se mi to líbilo, nemám, co dalšího bych k tomu napsala. (Snad jen, že nechápu, proč z toho ještě nikdo nenatočil horor.)