12. února 2015

Queen of Swords: Season 1

Never alone, my little angel. She will see justice is done.


1.01 Destiny - 1.02 Death to the Queen - 1.03 Honor Thy Father - 1.04 Vengeance - 1.05 Fever - 1.06 Duel with a Stranger - 1.07 Witness - 1.08 Running Wild - 1.09 Hanged Man - 1.10 The Counterfeit Queen - 1.11 The Return - 1.12 The Serpent - 1.13 The Pretender - 1.14 The Uncle - 1.15 The Pact - 1.16 The Emissary - 1.17 Kidnapped - 1.18 The Dragon - 1.19 Runaways - 1.20 Takes a Thief - 1.21 End of Days - 1.22 Betrayed

zdroj: imdb.com
Queen of Swords je další z mých dětských posedlostí. Když jsem ji teď konečně našla a podívala se, to shledání bylo spíš úsměvné, ale jako nenáročná oddechovka to bylo ideální a rozhodně se nezměnilo velmi sympatické obsazení. Zpětně mě absolutně nepřekvapuje, že nepřežili jednu sezónu (a v dnešním systému by neměli ani plnou řadu) a sáhnout hned ke konci první řady po clip show (End of Days) je trapas, ale vlastně jsem ráda, že těch dvaadvacet epizod je.

Tessa Alvarado (Tessie Santiago) měla to štěstí, že ji kus magické krajky úplně měnil, jinak si její dvojí život nedovedu vysvětlit. Kouzelné seriálové zákony ale stranou, ta ženská je kus. Marta (Paulina Gálvez) mě hodně bavila, ale rozčiloval mě ten silný přízvuk v angličtině. Ač ho měly téměř všechny postavy, u Marty a u Very Hidalgo (Elsa Pataky) to bylo zdaleka nejhorší. Nicméně Veřin románek s kapitánem Grishamem (Anthony Lemke) mě bavil, ačkoliv Grisham/Královna měli taky něco do sebe.

Montoya (Valentine Pelka) byl jeden z mála záporáků, který mi skutečně chyběl, když občas nebyl, povedl se jim. Ovšem mojí nejoblíbejnější postavou byl asi doktor Helm (Peter Wingfield) a pamatuji si, že jsem ho milovala už kdysi, pro tu jeho utrápenou duši a temnou minulost. A samozřejmě, slabost pro Královnu. Co ale teď oceňuji mnohem víc je to, že Helm Tessou pohrdal, zatímco Královnu miloval. To bylo něco, co si možná z hlediska Tessina utrpení zasloužilo víc pozornosti.

Z epizod musím vypíchnout Vengeance (protože Helm), Counterfeit Queen (taky mě zaujala už kdysi), Takes a Thief (výborné vedlejší postavy) a End of Days (clip show sice hrozná, ale jinak Královna a Grisham v zasypaném dole k nezaplacení). Objevili se Gael García Bernal (Churi, Honor Thy Father) a David Carradine (The Serpent, The Serpent) a oba mě tam docela překvapili.