10. února 2015

William Boyd: Restless (2006)

zdroj: amazon.com
Restless byl další z úlovků z Levných knih. Asi bych do toho sama od sebe nešla, kdyby na přebalu nebyl still z televizní verze, na kterou jsem se kvůli obsazení stejně chtěla podívat. Řekla jsem si, že to tedy rovnou přečtu. Docela těžko se mi do toho dostávalo, na nějakou dobu jsem čtení přerušila (aneb v Praze je evidentně dostatečnou kořistí pro zloděje i knížka zapomenutá na tramvajové zastávce), ale pak mi to nedalo a vrátila jsem se k ní. Nakonec mě příběh Evy Delektorské naprosto vtáhnul. Už méně mě bavila Ruth, ale to bylo tím, že narozdíl od přímočarého vyprávění její matky její linie obsahovala i věci ne úplně důležité pro děj, jako její vztah s Hamidem nebo Ludgera a Ilse, což obojí vyšumělo do prázdna. Každopádně román to byl opravdu povedený, dokonce mi trochu zlomil srdce, a ještě víc mě to motivovalo k tomu, abych si sehnala Boydovo Any Human Heart.