14. března 2015

Iron Sky (2012)

The world is sick, but we are the doctors. The world is anaemic, but we are the vitamin. The world is weary, but we are the strength. We are here to make the world healthy once again, with hard work, with honesty, with clarity, with decency. We are the product of loving mothers and brave fathers. We are the embodiment of love and bravery! We are the gift of both God and Science. We are the answer to the question. We are the promise delivered to all mankind. For that, we raise our hands to one Nation. We step to the beat of one drum. We march to the beat of one heart.

zdroj: imdb.com
IMDb. Iron Sky mi bylo doporučeno jako zajímavá a skvělá záležitost. A bylo to přesně tohle. Už myšlenka, že nacisté měli tajnou základnu na odvrácené straně Měsíce volala po nějaké dokonalé pitomině a ten kontrast moderního přežehleného světa a steampunku satelitu Třetí říše na Měsíci byl prostě výborný. Taky se mi hrozně líbilo to mezinárodní obsazení. Užívala jsem si to prostě od první do poslední minuty.

Julia Dietze (Renate Richter) je nádherná ženská a hrozně se mi líbilo, jak v sobě Renate snoubila naivitu a nevinnost dítěte vychovaného propagandou s ženou činu. Peta Sergeant (Vivian Wagner) byla prostě dokonalá, Vivian byla rozhodně moje nejoblíbenější postava. U parodie na Pád Třetí říše jsem málem umřela smíchem. Christopher Kirby (James Washington) je dobrej řízek, Washington byl přesně ten modelový týpek, co se ocitne úplně mimo svůj element, ale jako zázrakem to prokaučuje až k víceméně happy endu. Götz Otto (Klaus Adler) si toho nácka dal luxusně.

Jediné, co jsem tak úplně nedocenila, byla ta zjevná a vyloženě laciná narážka na Sarah Palin v postavě hloupé madam prezidentky Spojených států (Stephanie Paul). Myslím si, že by to fungovalo i bez toho, aby se vyloženě otrocky do někoho určitého strefovali, ale zase nemůžu říct, že by mi to výrazně pokazilo filmový zážitek.

Prostě, Iron Sky je rozhodně záležitost, kterou si zopakuji, a těším se/bojím se dvojky.