24. července 2015

Gillian Flynn: Dark Places (2009)

zdroj: megaknihy.cz
Protože se mi líbila Gone Girl, sáhla jsem po další knížce od Gillian Flynn a v zásadě jsem nebyla zklamaná. To napětí tam pořád bylo, i to hraní si se čtenářem a odhalování faktů, když na to přišla chvíle, takže člověk musel číst do konce, ať chtěl nebo nechtěl. Stejně tak se mi líbí, že se její postavy dělily na ne dobré a špatné, sympatické a nesympatické, ale na škodící a neškodné. Musím říct, že autorka to měla skvěle promyšlené - když se na to člověk podívá zpětně ve chvíli, kdy ví, co se té noci vlastně stalo, dává to celé smysl, ale styl vyprávění tak nějak neumožňuje přijít na to předčasně.

S čím jsem měla trochu problém bylo tolik úhlů pohledu - ten hlavní, Libbyin, v ich-formě, pak Bena, jejího bratra a Patty, jejich matky, a nakonec ještě malá vsuvka z dalšího úhlu pohledu, jako by toho bylo málo. Autorsky chápu, proč to Flynn zpracovávala zrovna tak, ale ze začátku mi to přišlo jako hodně na pobrání. Každopádně byla jsem spokojená s rozuzlením děje, s tím koncem, co vlastně není šťastný, i když i je, a s knížkou celkově. Myslím, že půjdu i do té třetí. (A trailer na film vypadá dobře.)