22. září 2015

Andy Weir: The Martian (2014)

As with most of life's problems, this one can be solved by a box of pure radiation.

zdroj: megaknihy.cz
The Martian je jedna z knížek, o kterou bych sama asi nezavadila (tím spíš, že je teď na obálce každého výtisku Matt Damon), ale nasadila mi ji do hlavy kamarádka, která tvrdila, že je to jedna z nejlepších knížek, které kdy četla. Nakonec jsem kolem toho v obchodě prošla jen párkrát, než jsem si řekla, že to zkusím. A hned po prvních pár stranách jsem byla velmi příjemně překvapená. Nasmála jsem se (několikrát nahlas ve vozidle hromadné dopravy, to je pro knžku vždycky meta), hlavní hrdina byl extrémně sympatický s dokonalým smyslem pro humor a neuvěřitelně silný. Já bych se v jeho situaci omotala kolem nejbližšího rudého šutru a vyčkávala, než mi dojde kyslík.

I když jsem vzadu v hlavě tak nějak věděla, jak to dopadne - nebo jsem si možná spíš nepřipouštěla jiný konec - stejně jsem byla několikrát napjatá a v jedné, ve dvou situacích mi úplně naskočila husí kůže. Nejsilnější jsou ty části Markova deníku, Země a Hermes jsou trochu slabší, ale to je patrně hlavně tím, že Watney stejně čtenáře zajímá nejvíc.

Prostě skvělá knížka, vřele doporučuju a rozhodně to není naposledy, co jsem to četla. (P.S.: Film bude asi trapas.)