12. září 2015

Ricki and the Flash (2015)

It doesn't matter if your kids love you or not. It's not their job to love you, it's your job to love them.

zdroj: imdb.com
IMDb. Ricki and the Flash je jeden z těch filmů, u kterých je úplně jedno, o čem to je nebo jestli je to dobré, protože Meryl Streep (Ricki) a její image v tom filmu za to stojí. K filmu píšou, že je to komedie, ale zasmála jsem se asi tak třikrát (za to pořádně). Každopádně musím říct, že mě to opravdu bavilo. A nejvíc se mi líbilo, že se ten film nesnažil, aby napravil něco, co se podělalo hodně dávno, v hodině a tři čtvrtě - prostě ukázal, že někdy nejde nic jiného než se smířit s tím, co bylo, a mít ráda lidi pro to, co jsou a ne pro to, co nikdy nebyli, i když to bolí.

Výše zmíněná Meryl Streep je prostě bohyně - hoďte po ní cokoliv, ona to zahraje, dá do toho všechno a ještě bude vypadat božsky. Vlastně myslím, že jedna moje část ji i trochu nenávidí. A líbí se mi, jak ani v tom filmu nechyběl útok na genderové dvojí standardy, proti kterým Meryl vášnivě bojuje. Rick Springfield (Greg) mi chvílemi přišel poměrně afektovaný, hlavně ve chvílích, kdy se měl Greg rozhořčeně ohradit na útok na jeho mužnost, z toho se mi trochu křivila pusa. Kevin Kline (Pete) byl podstatně méně křečovitý, ale i když to jeho role patrně vyžadovala, stejně mi přišlo, že většina herců to v přítomnosti Meryl prostě vzdá.

Mamie Gummer (Julie) podle mě s mámou celkem slušně držela krok a bylo dobře vidět, jak jsou si hrozně podobné. Sebastian Stan (Josh) byl jako vždycky cute, Hailey Gates (Emily) hrála neuvěřitelně nepříjemný koště, taková typická americká zbohatlická husa, a Nick Westrate (Adam) mi někoho hrozně připomínal, ale odnikud ho zjevně neznám. Audra McDonald (Maureen) mi byla hrozně sympatická. (A Em Grosland je prostě klon Ellen DeGeneres, to jinak není možný.)

Celkově můžu Ricki and the Flash doporučit - kdyby ne kvůli poměrně povedenému dramatu, tak už třeba jen kvůli tomu, jak Meryl zpívá různé pecky (například Bad Romance).