12. září 2015

Timur Vermes: Look Who's Back (Er ist wieder da, 2012)

zdroj: megaknihy.cz
Look Who's Back byla snad první knížka, kterou jsem si koupila jen díky přebalu, který mi přijde geniální. Zpětně jsem ji nemusela číst anglicky, ale anglická verze byla zrovna po ruce a vlastně je jedno, jestli to čtu přeložené do angličtiny nebo do češtiny, překladu se stejně nevyhnu. Je fakt, že jsem čekala, že to bude trochu vtipnější, ale jak jsem se do knížky začetla, došlo mi, že nejde ani tak o komedii jako spíš o satiru. Možná bych se víc chytala, kdybych víc rozumněla německé vnitrostátní politice, ale i tak jsem se v určitých momentech velmi bavila.

Jak celým konceptem, který je ve své podstatně vlastně děsivý, tak třeba Hitlerem na Oktoberfestu, Hitlerem shánějícím břitvu u Herr Rossmana a Herr Schleckera a další podobné pecky. Navíc nastal ten trapný moment, kdy jsem se s Hitlerem ztotožnila, když vyjadřoval svoje nepochopení nad ranními ptáčaty. Konec je vlastně velmi děsivý, ale stejně jsem se culila, protože nejkrutější na té knížce je, že člověka začne Hitler fakt bavit. Můžu jen doporučit.