28. ledna 2016

Ladislav Klíma: Utrpení knížete Sternenhocha (1928)

„Nic platno: všechny zájmy všech lidí a všech tvorů křižují se a ničí navzájem nevyléčitelně.“

zdroj: odaha.com
Už ani nevím, v jakém kontextu mi tehdy známá o Utrpení knížete Sternenhocha řekla, ale hrozně se divila, že zrovna JÁ jsem to nečetla. Dokopala jsem se k tomu po dvou letech a zaboha nechápu, proč mi to tehdy cpala. Tvrdila cosi o českém markýzovi de Sade, ale já měla asi nějakou cenzurovanou verzi, knížka se mi chvílemi fakt špatně četla, byla hrozně hutná a "artsy fartsy", ale musím říct, že ke konci mě docela chytla. Nakonec to byl vcelku povedený gotický román, byť si myslím, že to měla být především parodie a podle toho jsem se taky několikrát zasmála. Rozhodně ne úplná ztráta času, ale Klímu asi odložím na neurčito.