28. ledna 2016

Martina Cole: The Ladykiller (1993)

zdroj: ebay.co.uk
The Ladykiller jsem si koupila především proto, že Martina Cole napsala The Take. To jsem sice nečetla, ale podle toho natočená mini-série byla skvělá. The Ladykiller měl skvěle napsaného sériového vraha, vypracovaného od dětství až po dospělost včetně motivu a zášti, která ho hnala. Části s Georgeem a Elaine byly nejlepší z celé knížky. Horší už to bylo s Kate Burrows - policistkou, která vraždy vyšetřovala. Té policejní práce bylo pomálu, sem tam se o ní mluvilo a užívala se jen jako vyprošťovák. Martina Cole si nechala utéct možnost napsat skvělou hlavní hrdinku. Místo toho Kate zredukovala na pipinu, která pořád dokola řeší, jak to teda má se svým přítelem-gangsterem Patrickem, což se motá stále a stále v kruhu. Obešla bych se bez dějové linie s dcerou Kate, vražda v Patrickově bordelu byla taky totálně zahraná do autu a zbytečně děj štěpila. Konec byl poměrně slabý, ale uměla jsem v něm ocenit tu ironii, zbytek byl jak z pitomé romantické komedie. Nakonec jsem z toho byla vlastně trochu smutná - Martina Cole píše fakt dobře syrově, nebojí se toho a neustupuje, takže je škoda, že stejně jako George Markhama nepropracovala i jeho protějšek na straně zákona. Ale mám dost odvahy podívat se po dalších jejích knížkách.