10. dubna 2016

The Shining (1980)

All work and no play makes Jack a dull boy.

zdroj: imdb.com
IMDb. Trvalo mi roky, než jsem se konečně odhodlala doplnit si vzdělání a podívala se na The Shining. Dívala jsem se na director's cut a musím říct, že ani tentokrát mě Stanley Kubrick neoslovil. Přišlo mi to hrozně zdlouhavé a zatímco v případě Jackova (Jack Nicholson) šílenství bylo nadpřirozeno dobrá volba, superschopnosti Dannyho (Danny Lloyd) byly podle mě úplně zbytečné.

Dost jsem si užívala postavu Wendy (Shelley Duvall). Na to, že byla značně labilní už na začátku, mě překvapilo, jak to byla schopná doklepat do konce. Shelley Duvall má navíc neuvěřitelně expresivní obličej, ve kterém byla krásně čitelná všechna hrůza, kterou cítila. Výkon Jacka Nicholsona byl luxusní - jestli má kvůli něčemu The Shining cenu, tak kvůli němu a jeho šílenství.

Jak jsem psala výš, film mě nijak zvlášť neohromil ani nevtáhl, ale jsem ráda, že jsem ho konečně viděla, aspoň teď lépe pochopím všechny popkulturní narážky.