22. prosince 2016

Anděl Páně 2 (2016)

Věř si, jsi anděl!

zdroj: csfd.cz
FDb. Anděl Páně je jedna z mála nových českých pohádek, která se s přehledem ve svátečním programu vyrovná i těm největším klasikám. Na dvojku jsem rozhodně musela do kina a nebyla jsem ani trochu zklamaná. Těm, kterým se líbila jednička, se bude rozhodně líbit i dvojka. Občas se u filmů stane, že autoři ne vždy pochopí, v čem bylo kouzlo jejich filmu, a dvojce to pak chybí, nicméně tohle nebyl ten případ.

Ivan Trojan (Petronel) a Jiří Dvořák (Uriáš) mají úžasnou chemii, na které ten film frčí. Pokaždé, když se handrkují jako staří manželé nebo společně něco naprasí, uvědomíte si, proč ten film sledujete. Bylo fajn, že vyměnili mladou nevinnou hrdinku za mladou vdovu Magdalénu (Vica Kerekes), byť to vlastně nic nezměnilo. Pobavila mě role Vojtěcha Dyka (párkař), což byl vyloženě jen štěk, který dával smysl až na konci, a Bolek Polívka (Košťál) si záporáka střihl zjevně s chutí. Celý ten motiv "gangů Mikulášů" byl super a složení Stanislav Majer, Pavel Liška a Marek Taclík bylo hodně dobře vybrané. Nebe mělo typické složení, snad jen až na poněkud křečovitě nastrčenou Lucii Bílou.

Líbilo se mi, že moc netlačili na pilu s tím milostným tématem a obešlo se to tentokrát bez toho. Vtipy ve filmu mi přišly spíš pro dospělé, ale v kině se smáli všichni, takže bych řekla, že to nakonec asi bylo vyvážené. Prostě hodně povedená pohádka, prvním dílu dělá čest, a můžu vřele doporučit.