22. prosince 2016

Michal Sýkora: Modré stíny (2013)

zdroj: kosmas.cz
Modré stíny mě jako minisérie zklamaly, takže jsem byla dvakrát tak zvědavá na knížku. Ta mě mile překvapila. Když jsem před sebou měla celý příběh černý na bílém, mnohem lépe se mi v něm orientovalo. Ministr, kvestor, Baran, Mitner a ten křivý policista mi zdaleka tak nesplývali dohromady, takže dávalo smysl, co který dělá a proč. Vsuvka s Edelweissovými byla sice trochu samoúčelná, ale milá, a knížka se opět četla dobře. V románu jako takovém mi ten politický motiv nepřišel tak silný - mnohem víc jsem to vnímala jako masivní projev chamtivosti, díky které je člověk ochoten překročit všechny hranice, a ta politika tam vlastně dost vedlejší. Docela se těším, až se znovu podívám na tu minisérii, abych zjistila, jestli je to prostě uchopené jinak a nefunguje to pro mě, nebo jestli jsem jen nedávala pozor. Trochu mě mrzí, že to byla zatím poslední, kterou jsem ještě nečetla, a doufám, že přibude další.