26. ledna 2017

Tan Twan Eng: The Garden of Evening Mists (2012)

I am an echo of a sound made a lifetime ago.

zdroj: knihydobrovsky.cz
The Garden of Evening Mists byla impulsivní výpůjčka v knihovně, nemohla jsem prostě odolat kombinaci nachu a zlatého vzoru na přebalu. Navíc jsem si říkala, že bych si zase jednou mohla přečíst něco jiného než české nebo anglické/americké autory. Můžu říct, že tento román pro mě byl zážitkem hned třikrát. Zaprvé se mi hodně líbil ten příběh, ke konci jsem byla opravdu zvědavá, jak to dopadne, a užívala jsem si tu multikulturnost lidí, které příběh popisoval, jejich různorodé příběhy. Zadruhé, neměla jsem ani tušení o dějinách Malajsie, takže z tohoto úhlu to pro mě bylo hodně zajímavé, ať už si to historii přibarvilo nebo ne. A zatřetí, bylo to krásně napsané. Můžu rozhodně jenom doporučit.

Are all of us the same, I wonder, navigating our lives by interpreting the silences between words spoken, analysing the returning echoes of our memory in order to chart the terrain, in order to make sense of the world around us?