26. ledna 2017

Sherlock: Series 3 & 4

| Series 1 & 2 | Series 3 & 4 |
_______

Whatever's coming, I'll know when it begins. I always know when the game is on.


Series 3
3.00 Many Happy Returns - 3.01 The Empty Hearse - 3.02 The Sign of Three - 3.03 His Last Vow

zdroj: imdb.com
Many Happy Returns byl roztomilý bonbónek pro fanoušky, ve kterém se dějově skutečně nic neudálo, ale hezky si aspoň napsali a natočili scény, které chtěli a do dalších dílů se patrně nevešly. The Empty Hearse (ne)vysvětlilo, jak Sherlockovou údajnou smrtí oblafli Johna, ale jinak mi to přišlo nehorázně překombinované. Sherlock/John scény byly skvělé (hlavně ta s bombou), Mary (Amanda Abbington) mě nijak dvakrát nezaujala, trochu mi tam zavazí, abych řekla pravdu. Jinak ten díl nebyl tak úplně ono, těšila jsem se na díly s klasickou Sherlock/John dynamikou.

The Sign of Three mě překvapil tím, že se John a Mary skutečně vzali, trochu mi to celé vadí (asi jsem Johnlock shipper, nedá se nic dělat), ale případ jako takový byl naprosto luxusní. Když odhalili, že je Mary těhotná, čekala jsem, že o to hned v His Last Vow přijde, ale spletla jsem se. Nicméně i tak samozřejmě ukázali, že je vlastně někdo úplně jiný, a zase to jako u Irene úplně zabili. Když už jsme u toho, její maličké cameo, které nám mělo připomenout, že je Sherlock vlastně totálně hetero, potěšilo. O konci nemluvím, to bylo absolutně překombinované, a nejsem si jistá, že mě teď ta dynamika seriálu baví. Trio Holmes - Watson - Hudson bývalo mnohem lepší.

Čtvrtou sérii zkusím tak jak tak, ale že bych na ni netrpělivě čekala, to se říct nedá.

Series 4
4.00 The Abominable Bride - 4.01 The Six Thatchers - 4.02 The Lying Detective - 4.03 The Final Problem

zdroj: imdb.com
Když na Sherlocka dojde, mám pocit, že každá další sezóna je o sto padesát let později než ta předchozí, a při sledování většiny této sezóny jsem si zrovna říkala, že to za to čekání snad ani nestojí. Sherlock se mi líbil, když byl o řešení případů, ne o těchto masivních konspiracích. I celý slavný Moriarty (Andrew Scott) mě začal rozčilovat, když odmítali vysvětlit, jestli tedy žije nebo ne. Příliš to protahovali, příliš cpali do popředí Mary (Amanda Abbington), o kterou nikdo nestál a nestojí, a prostě celkově to drhlo až do té doby, než vypadla. Pak mi přišlo, že se konečně vrátila nějaká chemie mezi Holmese (Benedict Cumberbatch) a Watsona (Martin Freeman).

Musím říct, že na to, jak byla The Abominable Bride nahypovaná a pánové ve viktoriánských kostýmech vypadali fakt dobře, celá věc byla příšerně překombinovaná a přepálená. Moderní část mě úplně vytrhla z děje, ačkoliv asi chápu, proč tam měla být, a na jednoduchou zápletku to zamotali tak, že jsem se pak musela doptávat, jestli jsem to pochopila správně. Mary Sue Watson mi nehorázně lezla na nervy.

The Six Thatchers jsem si musela nechat taky dovysvětlit. Absolutně jsem nepobrala, jak se od toho kluka v autě dostali zase k Mary, že ten kluk v autě je už dořešený, a že to celé spojovaly jenom ty šošky. Navnadili nás dobrým příběhem, ale pak se to zase zvrhlo k tomu, co mě prostě nebaví. Byla jsem popravdě ráda, když Mary konečně zaklepala bačkorama.

The Lying Detective se mi líbil. Výborně zahrané emoce jak na Sherlockově, tak na Johnově straně. Byla to historicky asi jediná epizoda, kdy mi Mary nevadila - naopak, ta její nahrávka to pěkně svazovala dohromady do úhledného balíčku bolu a výborně zahraného šílenství ze strany Tobyho Jonese (Culverton Smith). Konec mě s odhalením Eurus (Siân Brooke) opravdu překvapil, ale okamžitě jsem začala být skeptická. Za zmínku určitě stojí Mrs. Hudson (Una Stubbs), která - byť je skvělá vždycky - v této epizodě přímo excelovala.

Ukázalo se, že moje skepse byla zbytečná. The Final Problem pro mě bylo obrovským překvapením. Mělo to skvělé tempo, vysvětlilo to Moriartyho, mělo to záhadu, úžasnou "záporačku", výborně zahrané emočně vypjaté scény a naprosto skvělý závěr. Ulevilo se mi, když se ukázalo, že Redbeard nebyl pes (jdu do pekla, já vím), a prakticky jediná výhrada, kterou proti tomu mám, je že nechápu, proč tam byla tak násilně našroubovaná Mary. "My Baker Street Boys" měla říkat Mrs. Hudson - jestli má někdo nárok, tak ona. Každopádně i tak zdaleka nejlepší epizoda Sherlocka za dlouhou dobu a zároveň úžasný závěr celého seriálu. Upřímně doufám, že už nenatočí nic víc, pokazili by to.

A celkově si myslím, že to vyčerpali - i kdyby toho mělo být víc, už do toho nejspíš nejdu.