26. ledna 2017

Lady Chatterley's Lover (2015)

How can a touch last so long that you can still feel him after all these years?

zdroj: imdb.com
IMDb. Lady Chatterley's Lover mě pár let zpátky vůbec neuhranulo. Bylo to zdlouhavé, pomalé a veškerá ženská sexualita byla redukovaná na touhu otěhotnět, nic víc v tom nebylo. Premisa mi ale přišla i tehdy vzrušující, a když jsem si všimla, že tam hraje Holliday Grainger (Connie), řekla jsem si, že do toho půjdu. Musím říct, že z filmu jsem měla mnohem lepší pocit než z knížky. Do Mellorsovy náruče tu Connie vehnal cit a chtíč, dítě vzniklo jako druhotný produkt, a to udělalo velký rozdíl. Celkově jsem byla překvapená, jak mě to vtáhlo.

Výše zmíněná Holliday Grainger je vždycky skvělá. Když brečí, brečím s ní, a všechny ty emoce jí věřím. Richard Madden (Oliver Mellors) se mi nelíbil, Mellors mě vůbec nepřitahoval, což musím přiznat, že bylo velké zklamání. Postavu Clifforda (James Norton) jsem nikdy neměla ráda, ale James Norton zvládl, že jsem s ním soucítila, svým způsobem. Jodie Comer (Ivy Bolton) pro mě byla příjemným překvapením a byla hodně dobrá.

Nejsem si jistá, co všechno si přidali, a při koukání jsem si říkala, že si nepamatuju, že to mělo tak silný podtext třídního boje, ale vzhledem k tomu, že jsem některé pasáže v knížce zjevně přeskakovala, to těžko můžu posoudit. Vadilo mi ale, že Connie sebrali všechny ostatní milence. Je fakt, že díky tomu to možná mělo ten vytoužený podtext lásky a chtíče, který jsem zmiňovala výše a který knížka postrádala, ale taky to trochu pozměnilo její charakter.

Každopádně i tak bych bez váhání doporučila film místo knížky.