7. června 2014

Sherlock: Series 1 & 2

| Series 1 & 2 | Series 3 & 4 |
_______

He will outlive God trying to have the last word.


Series 1
1.01 A Study in Pink - 1.02 The Blind Banker - 1.03 The Great Game

zdroj: imdb.com
Sherlockovi jsem dlouho odolávala čistě kvůli tomu, že jsem nechtěla sledovat něco, co se na mě na internetu valilo horem dolem. Navíc jsem kromě Ritchieho filmu pro tu postavu nikdy dvakrát láskou nezahořela. Nakonec jsem ale podlehla a ve chvíli, kdy se v A Study in Pink Sherlock Holmes (Benedict Cumberbatch) setkal s Johnem Watsonem (Martin Freeman), věděla jsem, že to budu milovat. Ti dva mají výbornou chemii, jejich špičkování je zábavné a zároveň k sobě prostě patří. Kromě těchto dvou musím vypíchnout paní "a nice murder will cheer you up" Hudson (Una Stubbs), což je podle mě taky jediná žena, která tam skutečně být musí.

Výše zmíněná A Study in Pink měla skvělý případ, krásné první setkání (na ty jsem ujetá) a skvělý bonding mezi Johnem a Sherlockem. Moc hezky taky nastavili vedlejší postavy, jako DI Lestradea (Rupert Graves), chudinku zamilovanou Molly (Louise Brealey) nebo Sherlockova bratra Mycrofta (Mark Gatiss). The Blind Banker mě příliš nebavil, ale akce na konci byla hezká. The Great Game představila Jima Moriartyho (Andrew Scott), kterého jsem si okamžitě zamilovala. Face-off u bazénu pro mě byl sice bezzubý, když jsem viděla, že všichni přežijí, ale i tak skvělý.

Series 2
2.01 A Scandal in Belgravia - 2.02 The Hounds of Baskerville - 2.03 The Reichenbach Fall

zdroj: imdb.com
A Scandal in Belgravia byl vlastně první díl, který jsem viděla, nadabovaný v televizi, a který mě přiměl uvažovat o tom, že se přece jen podívám. Může někdo odolat Sherlockovi, který sedí bez gatí v Buckinghamském paláci? Nástup Irene Adler (Lara Pulver) byl velkolepý, hrozně mě bavila, ačkoliv se mi nelíbil ten twist na konci, díky kterému ji Sherlock porazil a který tu postavu zbytečně zjednodušil. Úplný dodatek prozrazující osud "The Woman" byl podle mě trochu zbytečný a přepálený. The Hounds of Baskerville mě napřed trochu rozladilo, fakt jsem se bála, že půjdou do nadpřirozena, ale nezklamali mě. I tak mě ale epizoda moc nebavila. The Reichenbach Fall opět postavil Sherlocka proti Moriartymu, což je vždycky skvělé, nicméně jsem nebyla nadšená z těch dvou ohraných twistů - zaprvé, hned na začátku ukázané, že je Sherlock po smrti, i když není, a za druhé postavení Sherlocka do role zločince. Nicméně překvapili mě, když nechali Moriartyho, aby se zabil, a překvapilo mě, když hned na konci ukázali, že Sherlock vlastně žije, tím to klišé docela odčinili. I když by mě fakt zajímalo, jak přežil ten pád.