2. dubna 2017

Beauty and the Beast (2017)

What happens when the last petal falls?

zdroj: imdb.com
IMDb. Vzhledem k tomu, že původní Beauty and the Beast je moje nejoblíbenější disneyovka (a taky ta, kterou jsem navzdory tomu neviděla ostudně dlouho), musela jsem prostě do kina na nejnovější verzi. Trochu jsem se bála, ale trailer vypadal božsky (byť byl sestříhaný tak, že by člověk Belle podezříval ze závislosti na halucinogenech) a obsazení bylo prostě natolik zajímavé, že jsem to překonala. Jediné, čeho jsem litovala, byl fakt, že jsem nikde nenašla kombinaci 3D a originálního znění, takže jsem musela oželet 3D.

Obsazení bylo luxusní. Nikdo nemohl být lepší Belle než Emma Watson, protože je nejenom krásná, ale i sofistikovaná a má noblesu normálně rezervovanou pro mnohem starší ženy. Ewan McGregor (Lumière) je sexy i jako zatracený oživlý svícen, jak to ten neřád pořád dělá?! Emma Thompson (paní Potts) byla absolutně dokonalá; Stanley Tucci (Maestro Cadenza) je potěšený vždycky; Ian McKellen (Cogsworth) byl skvělý bručoun; Luke Evans (Gaston) byl úžasně vybraný a dost si to vychutnal; a LeFou (Josh Gad) byl sladký, ale měla jsem tam problém s dvěma věcmi; zaprvé, to promo kolem něj byl sprostý queerbaiting, protože jeho sexualita byla dělaná jako vtip a nikdo by se nad ní nepozastavil. Kdybych byla LGBT, naštvalo by mě to. Zadruhé, city nevymizí jen protože někdo někoho zradí. Chtělo to aspoň kraťoučkou scénu o tom, že LeFoua Gastonova smrt zasáhla. Bylo to podle mě odfláknuté.

Dan Stevens (Zvíře) sice zaslouží vlastní odstavec, protože chudák na internetech dostal pěknou čočku, že je jako člověk méně přitažlivý než jako Zvíře, ale mně se líbil v obou provedeních. Zaprvé si vždycky vážím toho, když herec odvede kus práce i přesto, že nebude většinu filmu poznat ani podle obličeje, ani podle hlasu. Ty emoce, které byly i skrz ten filtr slyšet v jeho hlase, jsou důkazem toho, že obsadili správného herce. Zvíře mělo krásně udělanou mimiku, ve které jsem Dana Stevense díky naší předchozí známosti zřetelně viděla, a co se týče proměny - rozhodně vypadá stokrát líp než původní animované Zvíře a vzhledem k tomu, že ukazovali Francii v době vysokých paruk a zapudrovaných obličejů, nemohli do toho kostýmu dost dobře narvat maníka s hranatou čelistí, lícními kostmi, kterými se dá sekat tráva, a dvěma metry od jednoho ramene k druhému. Danův delikátní, jemný obličej s jasnýma očima byl tou nejlepší volbou.

Co se týče děje, tak myslím, že ho jen vylepšili. Nikdy nevím, jestli v původním filmu adresovali, proč jsou zakletí i sloužící, a tady to vysvětlili. Taky řekli, proč si nikdo dosud nevšiml zakletého hradu, a proč zrovna Belle se svým otcem k němu našli cestu. A hlavně po přečtení zjednodušeného popisu Stockholmského syndromu, jehož příznaky Belle prostě nevykazuje a ani by neměl čas se rozvinout, už snad jednou pro vždy můžeme tuto debatu uzavřít.

Jediné, co ještě v tomto oslavném eposu zbývá zmínit, je soundtrack, a to konkrétně Evermore. Mrzí mě, že neexistuje oficiální audio Danova hlasu bez filtru, protože ta písnička je hlavně v jeho podání úžasná. Celkově je Beauty and the Beast jeden z mála případů, kdy remake původní látku jen vylepšilo, a rychle se to stalo jedním z mých nejoblíbenějších filmů.