23. dubna 2017

Irena Dousková: Hrdý Budžes (1998)

zdroj: kosmas.cz
Jak jsem psala už u Oněgin byl Rusák, záznam divadelní hry na motivy této knížky znám nazpaměť, takže jsem byla hodně zvědavá na předlohu. Musím říct, že zaprvé je ta divadelní hra neskutečně přesně vychází z knížky, většina textu je téměř identická, a za druhé z nějakého důvodu mi to při čtení přišlo mnohem drsnější, než když jsem se tak rok zpátky dívala na záznam naposledy. Je fakt, že Bára Hrzánová je úžasná komička a narozdíl od neživého (tedy ne, že by Irena Dousková psala neživě, ale knížka a divadlo je pořád rozdíl) textu se v tom ty ťafky od režimu trochu ztratí, knížka je ale nijak nepřikryje. Člověk se u toho tolik nezasměje, ale pořád to není taková depka jako Oněgin byl Rusák - byť třeba Helenka v nemocnici byla hodně silný kafe. Dost pravděpodobně udělalo i to, že jsem věděla, jak to bude pokračovat, ale i tak. Každopádně si chci pustit zase záznam, knížka je to skvělá a jsem zvědavá na tu poslední.