22. května 2017

Kerstin Ekman: Umíráček (Dödsklockan, 1963)


zdroj: databazeknih.cz
Umíráček byla jedna z knížek, po kterých jsem impulsivně sáhla v knihovně, a popravdě moc nevím, co si o ní mám myslet. Celou dobu mi na ní něco nesedělo - tím, jak se sem severské věci pořádně dostávají teprve teď, automaticky předpokládám, že se odehrávají v současnosti - a až pak jsem zjistila, že byla napsaná v roce 1963. To vysvětlilo leccos. Není to klasická detektivka - stane se zločin, hlavní hrdina je pachatel, zamotává se to, plánuje se další vražda, ve finále dorazí policie... Dobře se to čte a příběh to není špatný, ale je na mě málo artsy fartsy a asi i dramatické. Vlastně je překvapivé, že je to psané tak suše a bez emocí, když je autorkou žena. Každopádně se asi i podívám na nějaké její detektivky v tradičním formátu.