19. května 2017

Gabriel García Márquez: Na paměť mým smutným courám (Memoria de mis putas tristes, 2004)

zdroj: arara.cz
Občas si v knihovně v náhlém záchvatu půjčuju ty nejdivnější věci. Viděla jsem jméno Gabriel García Márquez, od kterého jsem i přes to profláklé jméno zatím nic nečetla, viděla jsem pestrobarevnou obálku, viděla jsem slovo "coura" a řekla jsem si proč ne. Celkově se knížka četla dobře, ale že by mi otevřela celý nový svět se říct nedá. Přišlo mi to něco jako klon mezi Lolitou a filmem Sleeping Beauty, který byl teda asi inspirovaný touto knížkou, ale vzal to z té zajímavější strany. Celkově jsem to přečetla celkem rychle, zajímalo mě, jak to dopadne, a nedopadlo to nijak. Knížka mě neurazila - líbilo se mi, s jakou láskou autor mluví o prostitutkách a zmínky o jejich věku jsem ve vlastním zájmu vytěsňovala - ale je lepší přečíst si Lolitu a podívat se na Sleeping Beauty, kde jsou jednotlivá témata zpracovaná zajímavěji. Toť vše.