30. června 2017

Paul Doherty: Vraždící Anubis (The Anubis Slayings, 2000)

zdroj: neoluxor.cz
Normálně nečtu knížky původně psané anglicky v překladu, ale tuhle jsem si pamatovala ze střední, kdy mě Amerotke bavil, a když jsem ji viděla ve výprodeji za dvacku, neodolala jsem. Nevím, jestli jsem si přece jen pamatovala dost na to, aby to nebylo překvapivé, nebo se prostě dalo odhadnout, co se stane dál, ale pamatovala jsem si tu knížku trochu geniálnější a víc překvapivou. V dnešní době přehršle detektivech všech žánrů ji dělá zajímavou a originální prakticky jen ten motiv starověkého Egypta, který ale Doherty umí vyždímat a pohrát si s představivostí čtenáře. Kolem a kolem to ale rozhodně není špatná detektivka a je dobře propracovaná, nicméně to není taková pecka, jak jsem si to pamatovala.