zdroj: ceskatelevize.cz |
FDb. Teorii tygra mám doma na DVD už půl roku, ale konečně jsem se na to podívala až teď. Opakovaně mi to bylo doporučováno jako výborný film a byť to není úplně něco, k čemu bych se vracela, musím říct, že se mi to líbilo. Zápletka byla neohraná a docela drsná, musím říct, ale ta hořká komedie v tom fungovala. Někdy je to prostě o tom, že člověku rupnou nervy a v první chvíli tu situaci ještě zhorší, než konečně pochopí, co musí skutečně udělat.
Eliška Balzerová (Olga) a Iva Janžurová (babička) hrály přesně ten typ žen, které nechápu. Co z toho chlapa měly, když potlačovaly jeho osobnost? A pokud se jim jeho osobnost nelíbila, proč s ním vůbec v první řadě byly? Otevírala se mi z toho kudla v kapse. Do extrému to ovšem vyhnala Olina (Tatiana Vilhelmová), která naštěstí nakonec dostala rozum a uvědomila si, co je důležité. Babi už v těch letech nikdo o ničem nepřesvědčí, ta dožije ve své pravdě, ale Olgy mi bylo líto - za zenitem rozhodně ještě není a takhle dožije stejně osaměle jako její matka. Ani Alena (Pavla Beretová), jediná normální z ženských postav, se nevyhnula kontroverznímu rozhodnutí, při kterém se ukázalo, jako to má Pepa (Jakub Kohák) v hlavě srovnaný.
Co se týče Jana (Jiří Bartoška), toho se přesně týká to se džbánem a uchem. Nezvládla bych žít jako on, ale myslím si, že za ty roky potřebuje prostor rozhodovat se za sebe podle potřeby. Erik (Jiří Havelka) se pustil do odvážného boje - zvlášť s tím, jak vypadala Olinina rodina a i jeho vlastní, ale dopadlo to podle mě dobře. Pepu jsem chválila dřív - nadsamci se jeho rozhodnutí můžou ušklíbat, ale já věřím tomu, že být šťastný je volba, pro kterou člověk občas musí překročit vlastní stín, a z toho důvodu Pepu obdivuju. Potěšilo cameo Jana Novotného, Zuzany Slavíkové a Kláry Melíškové.
Jak jsem psala výš - není to asi film, který bych si pouštěla častěji, ale líbilo se mi téma, bylo skvěle zpracované a mysím, že to bylo k zamyšlení pro všechny generace.
Eliška Balzerová (Olga) a Iva Janžurová (babička) hrály přesně ten typ žen, které nechápu. Co z toho chlapa měly, když potlačovaly jeho osobnost? A pokud se jim jeho osobnost nelíbila, proč s ním vůbec v první řadě byly? Otevírala se mi z toho kudla v kapse. Do extrému to ovšem vyhnala Olina (Tatiana Vilhelmová), která naštěstí nakonec dostala rozum a uvědomila si, co je důležité. Babi už v těch letech nikdo o ničem nepřesvědčí, ta dožije ve své pravdě, ale Olgy mi bylo líto - za zenitem rozhodně ještě není a takhle dožije stejně osaměle jako její matka. Ani Alena (Pavla Beretová), jediná normální z ženských postav, se nevyhnula kontroverznímu rozhodnutí, při kterém se ukázalo, jako to má Pepa (Jakub Kohák) v hlavě srovnaný.
Co se týče Jana (Jiří Bartoška), toho se přesně týká to se džbánem a uchem. Nezvládla bych žít jako on, ale myslím si, že za ty roky potřebuje prostor rozhodovat se za sebe podle potřeby. Erik (Jiří Havelka) se pustil do odvážného boje - zvlášť s tím, jak vypadala Olinina rodina a i jeho vlastní, ale dopadlo to podle mě dobře. Pepu jsem chválila dřív - nadsamci se jeho rozhodnutí můžou ušklíbat, ale já věřím tomu, že být šťastný je volba, pro kterou člověk občas musí překročit vlastní stín, a z toho důvodu Pepu obdivuju. Potěšilo cameo Jana Novotného, Zuzany Slavíkové a Kláry Melíškové.
Jak jsem psala výš - není to asi film, který bych si pouštěla častěji, ale líbilo se mi téma, bylo skvěle zpracované a mysím, že to bylo k zamyšlení pro všechny generace.