6. srpna 2017

The Shawshank Redemption (1994)

I guess it comes down to a simple choice, really. Get busy living or get busy dying.

zdroj: www.imdb.com
IMDb. Vím, že je trochu trapné vidět takovou filmovou legendu až teď, dvacet tři let poté, kdy už ji mám kompletně vyspoilerovanou, ale v nabídce Student Agency jsem si nebyla schopná nic jiného vybrat. Bylo to delší (a chvílemi zdlouhavější), než jsem si myslela, a přiznám se, že ten vyspoilerovaný konec to trochu zkazil. Nicméně i tak je to film s jedním z nejvíc uspokojivých konců, který jsem kdy viděla.

Tim Robbins (Andy Dufresne) hrál neuvěřitelného sympaťáka s trpělivostí a sebeovládáním, které mu můžeme všichni závidět. Hrozně se mi líbila jeho obličejová mimika a ten laskavý půlúsměv, který chvílemi vypadal už trochu šíleně. Morgan Freeman (Red) je super všude a jsem ráda, že Red dostal happy end. Brookse (James Whitmore) mi bylo hrozně líto, Heywood (William Sadler) se poměrně překvapivě vybarvil a správce Norton (Bob Gunton) byl pěkná svině. Postav okolo těch hlavních byla spousta a vytvářely docela plastické pozadí, ale tohle jsou ty, které mě zaujaly nejvíc.

Jak jsem psala výš - fakt, že jsem věděla, jak to skončí, docela ovlivnil, nakolik jsem byla ve filmu investovaná, ale pořád jsem to chtěla dokoukat, když jsem to v autobuse nestihla, a ten konec je opravdu uspokojivý. Celkově chápu, proč je to filmová legenda, ale asi by mě to uhranulo víc, kdybych si mohla vychutnat tu překvapivou pointu.