5. listopadu 2017

Anthony Doerr: All the Light We Cannot See (2014)

“Open your eyes and see what you can with them before they close forever.”

zdroj: amazon.com
Do All the Light We Cannot See jsem se dostávala těžko. Byť je jazyk té knížky nádherný, četlo se mi to pomalu, okna do budoucnosti mě rozčilovala, protože jsem chtěla číst spíš to než to všechno předtím, a než jsem se vůbec dostala do poloviny, už jsem na tom měla pokutu, takže jsem to musela vrátit. O pár dní později jsem na to v knihovně znovu narazila, jak si to zevlí v polici, a řekla jsem si, že to dočtu. Jakmile se to přehouplo do druhé poloviny a životy postav se začaly propojovat, hodně mě to chytilo a poslední tři části jsem už dočetla prakticky najednou. Na konci jsem samozřejmě byla dojatá a celkově bych tu knížku i doporučila. Ze začátku těžší a trochu zdlouhavé, ale když to člověk vydrží, knížka se mu odmění.

Isn't life a kind of corruption? A child is born, and the world sets upon it. Taking things from it, stuffing things into it. Each bit of food, each particle of light entering the eye - the body can never be pure.