17. ledna 2018

Lenka Horňáková-Civade: Marie a Magdalény (Giboulées de soleil, 2016)

zdroj: megaknihy.cz
Nemám nejmenší tušení, jak jsem vůbec přišla na tuto knížku, ale v knihovně ji měli, takže jsem si ji přečetla. Až potom jsem se dozvěděla, že česká autorka ji napsala francouzsky a pak si ji přeložila, což mi přijde hodně zajímavé a smekám jí. Co se týče knížky samotné, docela se mi líbilo, jak byla psaná - projev se podle mě hezky přizpůsoboval věku postav i okolnostem - hlavně na začátku Evy (byť nářečí byla podle mě trochu nedotažená). Ději mi ale většinou lámal srdce - matriarcha Marie to sice neměla lehké, ale její osud si nezavdal s tím, co prožila Magdaléna (na čemž měla podle mě Marie nemalý podíl) a Libuše, odsouzená k utrpení volbami Marie a Magdalény (možná proto se tak ta knížka jmenuje?). Eva podle mě vyvázla nejlépe, ale pořád ne dobře. Celkově číst tu knížku bolelo, ale byla skvělá a můžu doporučit.