4. února 2018

Loving Vincent (2017)

In the life of the painter, death may perhaps not be the most difficult thing. For myself, I declare I don’t know anything about it. But the sight of the stars always makes me dream. Why, I say to myself, should those spots of light in the firmament be inaccessible to us?
Maybe we can take death to go to a star and to die peacefully of old age would be to go there on foot.
For the moment I’m going to go to bed because it’s late, and I wish you goodnight and good luck with a handshake.
Your loving Vincent.

zdroj: imdb.com
IMDb. Přiznám se, že o Vincenta van Gogha jsem se nikdy příliš nezajímala. Znám jeho obrazy, především miluju Hvězdnou noc - uchvacuje mě barvami - ale o další díla nebo osobu malíře jsem se nikdy nezajímala. Film mě ale zaujal konceptem - ta animace je neskutečná a stejně tak způsob, jakým vznikla. Úžasně zkombinovali van Goghův styl s podobiznami herců, prostě pastva pro oči. I to by stačilo, ale film je mimořádně silný i dějově.

Armand Roulin (Douglas Booth) byla výborně postavená hlavní postava, která ten děj slušně nesla. Chris O'Dowd (Joseph Roulin) se pomalu přeorientoval na tatíky, což vůbec nevadí, jeho hlas mám pořád ráda. Helen McCrory (Louise Chevalier) je úžasná i animovaná, Saoirse Ronan (Marguerite Gachet) taktéž. Jerome Flynn (doktor Gachet) mi docela chyběl, má velké charisma a v roli Gachetho se mi líbil.

Celkově nevím, jestli mě ten film zrovna přivedl k tématu van Gogh, ale rozhodně je to jeden z filmů, u kterých lituju, že jsem na něj nešla do toho kina. Loving Vincent je prostě fakt klasa.