25. března 2018

Radka Třeštíková: Osm (2017)

zdroj: levneucebnice.cz
Po dlouhé době jsem si chtěla udělat radost koupením knížky, nejen půjčením, a pohled mi padl na novou Radku Třeštíkovou. Knížka má skvělý přebal a Bábovky mě bavily, tak jsem si řekla proč ne. Jsem moc ráda, že jsem do toho šla, protože ta knížka je skvělá. Zatímco Bábovky mi na konci přišly trochu přeplácané a na sílu, Osm je vypointované až do konce, hezky se to drží jedné linie a dopředu daných postav, umí to překvapit, ale zároveň to dává smysl a nic tam není jen tak, aby se to dobře marketovalo. Navíc se mi hodně líbí vypravěčský styl autorky - nemám moc ráda, když vypravěč soudí a hodnotí, ale Radka Třeštíková je tak krásně suchá a cynicky prorocká, že jí to ráda odpustím. Jedinou výtku, kterou bych měla, je ta, že jako detektivka by se to snad ani nemělo marketovat, skutečné fandy žánru musí nevyhnutelně zklamat. Je to spíš vztahovka, kde nakonec někdo někoho postřelí. Knížka je to ale výborná.