11. října 2018

Picnic at Hanging Rock (2018)

The dark gets in. You can't just say, "I've had enough now." It gets everywhere.


Episode One - Episode Two - Episode Three - Episode Four - Episode Five - Episode Six

zdroj: imdb.com
IMDb. Picnic at Hanging Rock jsem musela vidět kvůli Natalii Dormer (Hester / Mrs. Appleyard), která je vždycky luxusní. Ta mimika a kostýmy, které jsem viděla na tumblru, mi prostě nedaly spát a sjela jsem to za jedno odpoledne, nedalo se jinak. Bylo to úžasné vizuálně, herecky i příběhově - musím říct, že hodně dlouho mě něco takhle pevně nedrželo, byť jsem "díky" tumblru částečně věděla, jak to dopadne.

Nebudu se tajit tím, že jsem celou dobu neskutečně nadržovala Hester a myslím, že se stala jedním z mých nejoblíbenějších záporáků. Ty nenápadné nuance, které odkazovaly na Hesteřinu historii, spolu s těmi flashbacky její charakter vysvětlovaly, ale ani náhodou ji neomlouvaly. Ve chvílích, kdy jednala klidně a rozvážně, byla neskutečně hustá, ale zároveň byla ve správných chvílích až nepříjemně emotivní - jako každý člověk. Upřímně věřím tomu, že k těm holkám chovala náklonnost do té míry, do které se jejich osudy křížily, ale pak samozřejmě vyhrál pud sebezáchovy. Ten konec jsem měla vyspoilerovaný, ale stejně mi zlomil srdce. Zaprvé tím, nakolik byla Hester ovlivňovaná tou afektivní vazbou s Arthurem (Philip Quast), a zadruhé tím, jak zdrcená byla svým sebepoznáním. Jediné, co jsem nedokázala poznat bylo, jestli opětovala city doktora Mackenzieho (Don Hany) a nemohla na základě toho jednat, protože věřila, že její manžel žije, nebo city předstírala, aby získala spojence.

Miranda (Lily Sullivan) mi byla neskutečně nesympatická, byť mě k ní něco táhlo. Vlastně jsem dost sdílela pocity Irmy (Samara Weaving), abych řekla pravdu. S tou jsem z té trojice soucítila asi nejvíc, ale je to hodně tím, jak jsem si interpretovala konec. Nevěřím tomu, že těm holkám ublížila Hester, ani že se Irma mohla v těch skalách válet devět dní, podle mě všechny čtyři zdrhly - proto měla Miranda takový problém s tím, že Sara (Inez Currõ) jít nemůže - ale Irma se zalekla nepohodlného života, tak se vrátila. Pro Mirandu bez dědictví nebyl rozdíl, kde žije, a Marion (Madeleine Madden) s Gretou (Anna McGahan) spolu mohly být jenom někde, kde je nikdo nezná.

Sary mi bylo upřímně líto a myslím, že Hester taky. Hodně se v ní podle mě viděla, jejich život nastartoval dost podobně, věřím, že by jí Hester neublížila, kdyby nebojovala o přežití. Z dalších postav bych vypíchla Doru (Yael Stone), protože mám Yael Stone fakt ráda a jako ubohá, týraná Dora předváděla neskutečný výkon. Dianne (Lola Bessis) byla taková ta typická klaďačka, tam nebylo moc co řešit. Mike (Harrison Gilbertson) a Albert (James Hoare) byli obligátní gay vložka a popravdě jsem nebyla schopná rozklíčovat, jestli to Albert cítí stejně jako Mike. Co mi ale lámalo srdce byl fakt, že Bertie nedostane příležitost znovu se setkat se Sarou a že to bylo právě na cestě za ním, kdy byla Sara zabita.

Celkově je pro mě Picnic at Hanging Rock naprosto skvělá záležitost, herecký koncert Natalie Dormer - podle mě jedna z jejích nejlepších rolí k tomuto datu - a skvělý výkon ze strany Yael Stone a Inez Currõ. Fandům dobovek, úžasných kostýmů, určité snovosti kamery a detektivek můžu doporučit.