24. listopadu 2018

Rupi Kaur: milk and honey (2014)

“i am water / soft enough / to offer life / tough enough / to drown it away”

zdroj: paperplanestore.com
Na Rupi Kaur jsem rozhodně narazila na tumblru, její básně sdílí snad kde kdo. Původně jsem chtěla milk and honey rozdělit na víc dní, ale stejně jsem to nakonec sjela najednou.

Poezie Rupi Kaur se stylem hodně podobá Amandě Lovelace (míněno není to klasická poezie), ale sbírka je stavěná jinak, seskupená tematicky, nicméně bez dějové linky, a ač jsou témata podobná, Rupi Kaur se víc vypisuje ze sexuálního útoku a přidává etnická témata.

Občas se mimo básně objeví i nečleněný text, který zasáhne o to víc ("how we make up"). Mám založeno několik kousků, které mě buď uhranuly nebo mi sáhly do duše, a žádný podle mě nepadl vedle.

Jsem fakt ráda, že jsem s poezií začala.

“perhaps
i don't deserve
nice things
cause i am paying
for sins i don't
remember”