23. listopadu 2018

Amanda Lovelace: the princess saves herself in this one (2016)

“the story of a princess turned damsel turned queen”

zdroj: knigomania.bg
Přiznám se, že k této knížce mě přitáhla hlavně minimalistická obálka s chytlavým feministickým názvem. Po přečtení tuším, že jsem pravděpodobně něco od Amandy Lovelace už musela číst (nejspíš na tumblru), protože něco mi bylo známé.

Je zvláštní, že poezii jsem nikdy (až na pár výjimek) nijak neholdovala, ale tato nová vlna, která spíš připomíná stylizovaný proud vědomí než hrátky s rýmy a vzorci, mě baví. Kousky Amandy Lovelace jsou plné pořádně vyluhovaných a nefiltrovaných emocí na necenzurovaná témata, a celá sbírka je sestavená tak, že má děj - příběh čtený prakticky skrz emoce.

Přiznávám, že párkrát jsem byla dojatá. Ve svém výtisku mám spoustu založených kousků a prakticky jediné, co můžu vytknout, je ten krásný matný obal, který je už teď bohužel oťapkaný.

“repeat after me:
you owe
no one
your forgiveness.”

- except maybe yourself