3. února 2019

Neviditelní (2014)

Praga vagina mundi.


1. díl - 2. díl - 3. díl - 4. díl - 5. díl - 6. díl - 7. díl - 8. díl - 9. díl - 10. díl - 11. díl - 12. díl - 13. díl

zdroj: csfd.cz
Ceskatelevize.cz | Docela mě zaráží, že jsem o tomto seriálu až do loňského roku neslyšela. 2014 pro mě bylo plné změn, to mi uteklo leccos, a jelikož od té doby nemám televizi, jsem plně závislá na iVysílání. Překvapuje mě ale, že jsem to nezaregistrovala prostě vůbec, narazila jsem na to víceméně náhodou a po chvilce váhání (trochu jsem se bála, že zase půjde o nějaké pokračování starých českých filmů, které Češi podle mě prostě už neumí) jsem to zapnula. Pravda, doktorku Mráčkovou (Lenka Vlasáková) to sice má, ale to je jediná zjevná podobnost, která tam je.

Ani nedokážu popsat své překvapení, že je to fakt dobré. Docela jsem žasnula nad tím, jak je ta mytologie propracovaná - jak náboženství, tak biologie, tak sociální konflikty, Radek Bajgar si nad tím pořádně zamakal. Ten formát třinácti epizod byl perfektně vyplněný bez vaty, všechno nakonec souviselo se vším a přišlo mi, že všechny postavy dostaly dost prostoru. Některé sice trochu vyšuměly, viz Johana (Kristýna Boková), její matka a Robert (Kryštof Hádek), ale v podstatě to tak nějak zakončili tou vizí, takže budiž. Pak mě mrzelo, že se ztratila Berková (Marie Doležalová) - byla úžasný psychopat a Marie Doležalová si ji dala na jedničku.

Obsazení celkově bylo dokonalé - Norča (Ivana Chýlková) Hubert (Jiří Bartoška) byli fakt dokonalý pár a Chýlková s Bartoškou měli úžasnou chemii. (Netuším ale, proč se kostyméři Ivaně Chýlkové pomstili tím účesem.) Na stupíncích vítězů si ale podle mě zaslouží stát Barbora Poláková (Monika) se svou naprostou přesvědčivostí a totální nenuceností, Simona Babčáková (Evča Jará), kterou bych tu zaťatou policistku chtěla vidět hrát na vážno, a Radek Holub (Rudolf Ratus), který zjevně zahraje všechno.

Zvláštní plus mají jeziny ("black-ops" vodnice, které mi přišly mytologicky nejzajímavější) - Thea (Sandra Nováková) a Lige (Iva Pazderková) dopadly poměrně průměrně, ale Agla (Jana Plodková) byla naprosto vymazlená. Laušman (Jiří Langmajer) byl ta nejčeštější možná postava a ty jeho lobbistické řeči byly nejlepší hlášky seriálu, Jiří Langmajer mě tady vlastně i bavil. Výše zmíněná Magda Mráčková mě moc nebavila, ale to stejné platilo i pro Sikorského (Richard Stanke) a Lásku (Marian Roden) - což je geniální jméno pro katolického biskupa, mimochodem - okatě ambiciózní lidé často smrdí urputností po moci a ztráci plastičnost.

Překvapili mě, jak s Barettim (Luděk Sobota) střelili do vlastních řad a hodně příjemně se na konci rozjel otec Voda (Jaromír Dulava) - celkově ta jeho romance s Evčou byla naprosto úžasná. Skeptický prorok Pivo (Ondřej Malý) tomu dával korunu. Je jen málo seriálů, kde propojení libovolných dvou postav nejen funguje, ale vlastně dává naprosto smysl.

Prostě nenápadně dobrý český kousek plný hlášek, který zapadl neprávem.