23. března 2019

White Gold: Series 1 & 2

The thing is, once you've crossed the line... you might as well make damn sure it's worth it.


Series 1
1.01 Salesmen Are Like Vampires - 1.02 Sexy Rollercoasters - 1.03 Close Encounters - 1.04 The Widow Maker - 1.05 Smell the Weakness - 1.06 The Secret of Sales

zdroj: imdb.com
Jelikož jsem Eda Westwicka (Vincent Swan) naposledy viděla ve Wicked City, které se moc nepovedlo a dlouho nevydrželo, řekla jsem si, že zkusím White Gold. Je to britské, je to komedie, jsou to dvacetiminutovky a jsou to osmdesátky, které si Britové obvykle vymazlují. Dostala jsem od toho přesně, co jsem čekala, a popravdě jsem se bavila víc, než jsem původně očekávala. Vincent Swan je jako Chuck Bass, kdyby ta část Motherchuckerovy osobnosti, která byla stíhaná démony, byla nenapravitelný zmrd. Z nějakého důvodu člověk fandí úspěchům toho hajzlíka stejně jako se raduje, když mu to vybuchne do obličeje, a celé to prostě funguje.

Komediálnosti seriálu rozhodně pomáhá je fakt, že mají 50% obsazení The Inbetweeners - James Buckley (Brian Fitzpatrick) a Joe Thomas (Martin Lavender) mají nacvičené to trollení jeden druhého a celkem pohodlně vklouzli do svých starých známých rolí roztomilých přizdisráčů. Jako Vincentova družina byli úžasní. Vypíchla bych rozkošně natvrdlou Carol (Lauren O'Rourke), která by si zasloužila mnohem víc prostoru, a Sam Swan (Linzey Cocker), u které jsem popravdě trochu doufala, že na konci Vincentovi odolá a rozhodne se pro menšího sráče (klidně třeba Lavendera).

Hodně se mi líbilo, jak to bylo natočené - jak se Vincent otáčel a mluvil do kamery, věrnost osmdesátkovým účesům, make-upu i té příšerné módě (byť si myslím, že Edovi Westwickovi ty obleky seděly trochu moc dobře a Linzey Cocker by snesla víc vycpávek), a byť byl Vincent zjevně hlavní postavou, dost prostoru dostali v každé epizodě většinou i Fitzpatrick a Lavender.

Celkově mi to přijde jako povedená komedie a jsem ráda, že dostali druhou sérii.

Series 2
2.01 Episode 1 - 2.02 Episode 2 - 2.03 Episode 3 - 2.04 Episode 4 - 2.05 Episode 5 - 2.06 Episode 6

zdroj: gstatic.com
Upřímně jsem už ani nečekala, že druhá série White Gold vůbec bude - i Eda Westwicka (Vincent Swan) totiž dohnalo #MeToo. Jakmile jsem viděla, že série vyšla, trochu jsem si pogůglila, abych zjistila, že obvinění proti němu smetli ze stolu, tak jen doufejme, že je skutečně nevinný.

Druhá řada se mi opravdu líbila. Vincent Swan je pořád sráč, kterému prostě fandíte a zároveň jásáte, když mu to bouchne do ksichtu, ale kdyby nebyl, ten seriál je o ničem. U Sam Swan (Linzey Cocker) jsem v první řadě doufala, že s Vincentem zatočí, ale po druhé mi přijde, že u nich dvou je to vrána k vráně sedá a Sam by klidnějšího, hodnějšího chlapa ani neocenila.

Přizdisráči Fitzpatrick (James Buckley) a Lavender (Joe Thomas) dělali to, co umí nejlíp. Lavendera mi bylo trochu líto, ale třeba mu naroste páteř a najde se. Fitzpatrick dostal pěkně do zubů od své drahé ženy, tam jsem se musela fakt smát, zasloužil si každou minutu. A líbil se mi ten prostor pro Carol (Lauren O'Rourke), jako prodejce byla fakt boží.

Na Jo Scott (Rachel Shenton) jsem si nechala samostatný odstavec. Měla perfektní nástup, neskutečné charisma a šarm, byla fakt dobrá a bylo vidět, jak jim záleželo na tom, aby se Vincentovi rovnala. Proto mě tak zklamal konec - nechat ji podlehnout citům a nechat se tak od Vincenta porazit na hlavu mi přišlo jako klišé a umocňování stereotypu, že ženy jsou příliš emocionální a tím pádem méně úspěšné než muži. V roce 2019 je to trochu škoda - kdyby Vincentovi vyfoukla ten útěk, byl by to zajímavější a vtipnější konec.

Moje nadšení seriálem ale upřímně trochu opadlo a na další řadu nejsem ani moc zvědavá.