But in the end, the strong have the last word."
zdroj: imdb.com |
Upřímně mi přišlo, že to celé těžilo jen ze "skandálního" Kateřinina milostného života a z toho, že se stále tváříme, jak to šokovalo lidi "ve své době", ale faktem je, že nás ještě pořád pohoršuje, když mají ženy po padesátce svůj milostný život a když se skutečně chovají stejně jako chlapi, navíc bez omluvy, bez výčitek a v době, kdy už nemají věk na "femme fatale".
Můj problém s celým tímhle úhlem byl, že se to ani tak nesnažilo nastavit zrcadlo skutečnosti, jako spíš tím jen šokovat a příběh samotný byl prakticky jen poměrně prvoplánová lovestory bez pointy. Jediné, co bylo dramaticky skutečně zajímavé, byl vztah mezi Kateřinou a jejím synem Pavlem (Joseph Quinn), který byl ale hodně na pozadí a ještě mi přišlo, že mini-série nadržovala Kateřině a sváděla Pavlovu nevyvedenost na výchovu jeho prarodičů, ač je víc než jasné, že ta zjevná averze matky k synovi hrála nejspíš mnohem větší roli.
Kateřina měla pár krásných momentů, ale nejvíc mě na ní bavila ta Helen Mirren. Potěmkin byl asi podobně příjemný jako Philip nebo Albert, tam nebylo o co stát. Líbil se mi Panin (Rory Kinnear), který hrál hru, na kterou nestačil, byť si myslel, že ji vymyslel, a hraběnka Bruce (Gina McKee), ta jediná skutečně nespoutaná duše v celém příběhu.
Nebudu lhát, sjela jsem to najednou, ale den poté si pořádně nevybavím skoro nic, bylo to tak nějak celé zapomenutelné. Přitom je to škoda, protože to očividně stálo těžký prachy - kostýmy i výprava byly brilantní - a Helen Mirren má navíc než jen na mlsnou kočku a to obzvlášť v roli ženy, která prakticky definovala celou epochu.
Kolem a kolem mě to trochu zklamalo.