2. dubna 2020

Stumptown: Season 1

| Season 1 |
_______

"You can spend a lifetime going down the paths not taken, but it'll never get you anywhere."


1.01 Forget It Dex, It's Stumptown. - 1.02 Missed Connections - 1.03 Rip City Dicks - 1.04 Family Ties - 1.05 Bad Alibis - 1.06 Dex, Drugs and Rock & Roll - 1.07 November Surprise - 1.08 The Other Woman - 1.09 Dex Education - 1.10 Reality Checks Don't Bounce - 1.11 The Past and the Furious - 1.12 Dirty Dexy Money - 1.13 The Dex Factor - 1.14 Til Dex Do Us Part - 1.15 At All Costs: The Conrad Costas Chronicles - 1.16 All Quiet On the Dextern Front - 1.17 The Dex Files - 1.18 All Hands on Dex

zdroj: imdb.com
Přiznávám se, že po amerických procedurálech už nesahám, premisy bývají na jedno brdo a žánr jako takový už se podle mě vyčerpal. Tohle ale mělo Cobie Smulders (Dex) a Jakea Johnsona (Grey), kteří mě zatím nikdy nezklamali, tak jsem si to nakonec pustila. Docela mě to chytlo. Jasně, je to přecpaný klišé a Dex je víceméně trochu odlehčenější a komediálnější verze Emily, ale mají poměrně dobře vyvážený poměr procedurálu a delších, hlubších zápletek navázaných na charakter, takže si mě zaháčkovali.

Dex je depresivní, PTSD prolezlý válečný veterán, co pije a jediné, v čem najde smysl, je práce soukromého detektiva. Ze začátku jsem čekala, že psychické problémy budou využité jen na efekt, ale byla jsem ale příjemně překvapená - Dex má v průběhu řady četné PTSD příhody a její psychický stav kolísá, žádné zázračné uzdravení se nekoná. To samé s její bisexualitou - její přitažlivost k ženám je konsistentní. Cobie Smulders jako vždycky odvádí výbornou práci.

Co se týče Dexiny minulosti, z té tak nadšená nejsem. Ty části týkající se rodičů a Ansela (Cole Sibus) byly super a byla bych ráda, kdyby se jim věnovali víc, ty části zahrnující Bennyho byly dobré jen tam, kde měla Dex scény se Sue Lynn (Tantoo Cardinal), která byla mimochodem jednou z nejlepších postav. Jakmile začalo docházet na to armádní spiknutí, začalo mě to dost nudit - nerozumím té touze dělat z procedurálu dělat víc, než je, přestože musí vědět, že těch 40 minut spolu s trapnou schematickou zápletkou jim nedovolí zpracovat látku pořádně.

Grey měl svou vlastní rodinnou zápletku, která dala Jakeovi Johnsonovi dost prostoru a byla provedená velmi citlivě, ten konec jsem - přiznám se - nečekala. Jeho zločinecká minulost byla ničím neobohacené klišé a zajímavá začala být až v té zápletce se zloději aut a překupníky heroinu. Obešla bych se tam ale bez Max (Inbar Lavi), trojitá nálož její schematičnosti (byla zároveň dámou v nesnázích, tou, co "není jako ostatní holky" a zlobivou femme fatale) a absence charakteru mě donutila doufat, že už ji nikdy neuvidím.

Ansel je krásně udělaný příklad toho, že lidi s Downovým syndromem jsou často naprosto funkční členové společnosti. Hrozně se mi líbil i jeho vztah s Greyem. Hoffman (Michael Ealy) byl typický správňácký policajt, u kterého máme za úkol přehlížet, že myslí výhradně penisem. Mezi ním a Dex jsem necítila žádnou chemii a tím milostným trojúhelníkem s Lee (Fiona Rene) mě vyloženě naštvali; Lee byla do té doby jen pozadím a zviditelnili ji jen proto, aby ji navezli do takto trapné zápletky. Radši měla zůstat tou schopnou profesionálkou na okraji děje.

Její prostor klidně mohla dostat poručík Cosgrove (Camryn Manheim), která se mi líbila stejně jako Sue Lynn, ale ta očividně nepřidala v úvahu jako milenka pro Hoffmana, že. Přiznám se, že bez Tookieho (Adrian Martinez) bych se obešla - to komediální pozadí ještě beru, ale jeho manželské problémy byly se všemi těmi problémy dalších postav trochu navíc. Z epizodních postav mě hodně bavil Artie Banks (Donal Logue) - výborný zmetek, škoda, že ho nebylo víc - a Violet (Cynthia Addai-Robinson), která se snad vrátí s případnou druhou řadou.

Z epizod bych vypíchla Missed Connections kvůli prvnímu seznámení Dex a Greye; Dex, Drugs and Rock & Roll, protože Fiona X (Ioanna Gika) a Dex měly skvělou chemii; Dex Education, protože celá ta věc s Liz (Monica Barbaro), Greyem a Dex vypadala asi pět minut naprosto lahodně, než z Liz udělali klišoidního magora; The Dex Factor, protože Violet; a At All Costs: The Conrad Costas Chronicles, protože roadtrip Dex a Greye byl super.

Konec finále jsem až na Greyovu zápletku víceméně čekala a popravdě nejsem úplně zvědavá na rozuzlení - v tuhle chvíli to vypadá, že zvládli podělat i tu linii s Dexinými a Anselovými rodiči tím, že z nich udělali nějaký tajný agenty nebo něco - ale postavy jsem si zamilovala a byl to fajn relax, takže pokud bude druhá řada, půjdu do ní.

EDIT 06/10/20: Zrušeno.