27. června 2024

Tesla (25/06/2024)

„Vynález je nejdůležitějším produktem lidského mozku.“

zdroj: mestskadivadlaprazska.cz
Komedie. Tohle je jedna z mála recenzí, kdy není prokrastinace před jejím napsáním způsobená (jen) mou leností, ale hlavně faktem, že to představení prostě nebylo pro mě, což není nutně vada a já si nejsem moc jistá, jak to napsat a nebýt nefér. (Fakt, že jsem se k napsání dokopala až první víkend v srpnu (zase skrývám svou hanbu antidatováním) nepomáhá, protože už si skoro nic nepamatuju. V tuto chvíli už by asi bylo nejvíc fér recenzi prostě nenapsat, ale už jsem si příspěvek představila, takže... jdeme na to.)

Začnu tím, co bylo na hře nejlepší, a to byly triky: na jevišti probíhaly nejen školní pokusy, ale hojně se využívalo obrazovek pro dokreslení scén nebo atmosféry a to fungovalo opravdu fantasticky. Scéna sama byla jednoduchá, ale většina kulis a rekvizit byla multifunkční a hrozně se mi líbilo, jak ji herci - kteří si ji na začátku sami postavili - proměňují, aby odpovídala vyprávěnému příběhu. Celková produkční kvalita byla prostě naprosto skvělá.

To byla ale jediná stránka, kterou jsem si užila; nejsem na alternativní divadlo, mám ráda klasický, ideálně lineární příběh, kde má každý herec svou postavu, takže tohle pro mě nemohlo fungovat. Jak jsem psala výš, nechci to vyloženě ztrhat, protože kdybych si o hře něco zjistila, nejspíš se jí vyhnu, ale zároveň dost dobře nemůžu posoudit, jak se to povedlo, protože pro mě se to prostě provést nemohlo. Po „spadnutí opony“ ale asi jedenáctiletý chlapec v publiku pronesl, „takže vlastně nic nedokázal a pak umřel,“ takže mám trochu pocit, že to možná neodvyprávěli tak účelně, jak mohli.

Když ale upustím od děje jako takového, scénář byl super a bylo tam pár povedených skečů. Obojí fungovalo hlavně díky super obsazení; Štěpán Lustyk, Karin Bílíková i Milan Vedral měli super energii a přesvědčivě odehráli všechny role, které na sebe během představění vzali, ale ani to nepřerazilo fakt, že mě forma představení iritovala a hlavně nudila.

Celkově je Tesla podle mě super pro vyšší stupeň a ty, co nemají rádi tradiční divadlo, jinak doporučuju přeskočit.