26. září 2008

Goya's Ghosts (2006)

There will be no liberty for the enemies of liberty!

zdroj: imdb.com
IMDb. Dost mrazivá věc, ani pořádně nevím, proč jsem se na ten film rozhodla podívat, popravdě. To mučení tam, kterého jsem se prve lekla a ten film odložila až na teď, mi tam nakonec ani tolik nevadilo, byly tam horší věci.

Natalie Portman se tam v kostýmech a líčení pěkně vyřádila a byla naprosto dokonalá jako mladá a naivní Ines, i jako zničená, zmučená a zblázněná Ines o patnáct let později a jako laciná štětka Alicia. Právě konec Ines bylo to, co mě dojalo nejvíc, celý tenhle její přerod. Až mě z jejího osudu a hlavně konce skutečně mrazilo.

Z Lorenza (Javier Bardem) mi bylo opravdu špatně, byl to úchyl s dokonale pružnou páteří a ještě víc jsem ho nenáviděla za to, jak hnusně využil Inesiny situace; nebýt toho, myslím, že by to zvládla trochu lépe. Veškeré jeho akce se mi příčily a jeho konec jsem mu opravdu přála.

Jediný, na koho jsem si neudělala žádný názor, byl Goya (Stellan Skarsgård), nevěděla jsem, co si o něm myslet. Zdálo se, jako by jen proplouval svou dobou, maloval a čas od času se do toho všeho probral se svou podivnou láskou k Ines. Ale film to byl opravdu dobrý, jen se na něj musí mít žaludek. Já ho asi znovu nemám.