22. dubna 2009

Karamazovi (2008)

Až zanikne morálka, tak jako zanikla geologická období, a všechno bude dovoleno...

zdroj: csfd.cz
CSFD. Když jsem o ten film projevila zájem, čekala jsem klasické zpracování, ne tohle. A sakra se mi to líbilo. Nijak násilně se příběh přenesl do současného Polska, herci byli přirození a vzbudili ve mně neuvěřitelnou touhu vidět to na pódiu.

Nejen Trojan, ale i všichni jeho kolegové byli prostě dokonalí, překvapil mě i ten pán, co jsem ho viděla v Ordinaci v růžové zahradě. Nevím, co bych k tomu napsala... Na konci, když se ozval ten výstřel, prožívala jsem takový ten pocit, kdy jsem věděla naprosto přesně, co se stalo, ale hrozně jsem to nechtěla vidět...

Ačkoliv jsem tam pár věcí úplně nepochopila - možná jsem to nesledovala dost pozorně, možná bych potřebovala znát Bratry Karamazovy, možná by to chtělo ještě jednou - stejně je to úžasně silný film a v několika směrech prostě geniální. Prostředí, hudba, kostýmy, herecké výkony... Dokonalost.