16. prosince 2009

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

But I tried, didn't I? Goddamnit, at least I did that.

zdroj: imdb.com
IMDb. Konečně se mi podařilo vidět film, který jsem chtěla vidět už kdysi dávno. Sice mě trochu rozrušovalo, že jsem se dívala na čtyřikrát v intervalech a ne sama, ale ani tak mi to ten film nedokázalo znepříjemnit. Trochu je mi líto, že jsem četla obsah knihy kvůli literatuře předtím, než jsem to viděla, ale stane se. Rozhodně si chci ale přečíst knížní předlohu.

Jack Nicholson (R.P. McMurphy) je v tom filmu geniální, jeho McMurphy byl důkazem, že hrdinu z člověka nedělá povaha, ani činy, ale prostředí, ve které je. McMurphy prostě žil a chtěl, aby žili i ostatní, protože to jinak prostě neuměl. Tím nechci říct, že to nebyl frajer - byl, ale v podstatě taky normální prudič.

Dannyho DeVita (Martini) jsem tam málem nepoznala, nicméně jeho role bavila. Z Ratched (Louise Fletcher) šel strach, ale to předpokládám měl. A přitom v něčem měla ta ženská pravdu - bez řádu to nejde. Celkově chci rozhodně vidět ten film ještě jednou (nebo i víckrát) v klidu a vcelku, už teď ale myslím, že je jeden z nejlepších, co jsem kdy viděla. Uvidím, jak se můj názor změní, jakmile přečtu předlohu a budu se to dívat jako na adaptaci, ale přesto... super.