22. září 2010

Emma (1996)

The most beautiful thing in the world is a match well made.

zdroj: imdb.com
IMDb. Ostudně dlouho jsem Emmu opomíjela, a to i v momentě, kdy jsem se dozvěděla, že Franka Churchilla hraje Ewan McGregor. Teprve až chuť utéct z reality k něčemu krásně austenovskému mě donutila.

A nebyla jsem zklamaná. Film byl stejně inteligentní, rozkošný, lehký a vtipný, jako byla knížka. Možná i o chlup víc, když vezmeme v potaz, že pro mě jsou všechny austenovky delší, než je nutné. (Ale nevím, už je to dlouho, co jsem četla knížku.)

Herecké obsazení bylo brilantní. Jeremy Northam byl jako pan Knightley... No, řekněme, že jsem se do Jeremyho zamilovala. Znovu. A do pana Knightleyho taky. A taky znovu. Gwyneth Paltrow u mě vystoupala hodně vysoko po těch filmech, co jsem s ní viděla, rozhodně umí a (stejně jako u jejího mužského protějšeku) už Emmu budu navždy vidět jako ji. Jak jsem zmínila, Ewan McGregor byl pro roli Franka Churchilla naprosto stylový, floutky on umí dokonale (a všechno ostatní taky). Stejně jako Jeremy a Gwyneth zachoval dojem, který jsem z postavy měla.

Musím vyzvednout ještě výborného Alana Cumminga (pan Elton), kterého si herecky vážím víc a víc s každou rolí, a Polly Walker (Jane Fairfax), kterou jsem skoro nepoznala. (S Ívnem match well made. Pun intended.) Myslím, že to byla dost dobře provedená adaptace, aspoň podle pocitů. Číst knížku znovu, abych hledala chyby, to se mi nechce. A určitě, až budu mít zase chuť na nějakou austenovku, tohle bude v tom nejužším výběru.