15. září 2010

The Great Gatsby (1974)

Let us show friendship for a man when he's alive, not after he's dead.

zdroj: imdb.com
IMDb. Tak dlouho jsem se na to chtěla podívat a přečíst si to, až to šlo v televizi dřív, než jsem stihla jak knížku, tak originální znění. Zvládla jsem ale oboje, napřed češtinu, a pak originál.

Užila jsem si to, a možná právě proto, že jsem knižní předlohu nečetla. Jediné, k čemu jsem měla výhrady, byla Mia Farrow (Daisy) (i když tradičně krásná), zdálo se mi, že trochu přehrává. (A ta dabérka tomu fakt nepomáhala, originál je o dost snesitelnější.)

Jak jsem napsala výš, nemůžu posoudit, jak byl film věrný knižní předloze, takže mi bude muset stačit, že se mi líbil. Robert Redford (Gatsby) byl výborný, pobavil mě Edward Herrmann v miniroličce Klipspringera. A film celkově byl příjemný. Jo, líbilo se mi to.