7. února 2011

4: Rise of the Silver Surfer (2007)

Rise.

zdroj: imdb.com
IMDb. Když se strhává náplast, tak se najednou rychle škubne, ať se utrpení neprotahuje. Po jedničce jsem si dala dvojku a přišla na docela zajímavou věc - absence děje není ten hlavní problém celé série; tady hlavní děj byl (?) a stejně to bylo shitty. Snad to je teda nějaká image, nebo co. Asi to ani být dobré nemá.

Zkrátka a dobře, tady je ponaučení: i když si myslíte, že je daný film černobílá srajda, která uráží váš intelekt a dokazuje, že přemýšlíte libidem, ne mozkem, počkejte s hodnocením "nejhorší film všech dob", než se podíváte na jeho pokračování. A na to se dívejte jenom v případě, že stále myslíte tím libidem, mozek vůbec nezapojujte. Dobře vám radím.

Nebudu se držet zpátky, všichni víme, že jsem zaujatá, takže si zanadávám upřímně - půl sračkoidního filmu čekat na Dooma (Julian McMahon)? Lidi, já se na to dívala jen kvůli němu, a pak abych si vzala lupu! Na tak velkýho, plechovýho chlapa?! Jste se pomátli, nebo co?! Nenávidím to! Kde jsem to jen... A jo. Doom byl ještě plošší, než Julianovo břicho - upřímně netuším, co tam dělal. Jeho eebul plot byl eebul, nový kostým a image naprosto hot, ale jak najednou rozmrzl, jak najednou přišel o plech v xichtě, a co chtěl dělat potom, co ukradl prkno, teda krom stání na něm jako opařené mužské genitálie a čekání, až mu dá Torch (Chris Evans) do nosu / zabije ho, to jsem totálně nepobrala a mám takové tušení, že ani scénáristé to netuší. Mám takový neblahý pocit, že Julian si tím filmem trhl docela ostudu. Jednička byla úsměvný omyl, ve kterém mu to slušelo, dvojka je průser. (I když mu to tam zase sluší.) Ale já ho mám stejně ráda. (Jestli tohle není důkaz lásky, tak už nic.)

Co se týče zbytku, Torch a Ben (Michael Chiklis) se od prvního filmu nepohnuli - sice pořád lepší část filmu, teda tentokrát nejlepší, jelikož Doom byl jen hot držák na hot kostým - ale byli o ničem; pokud jsem si myslela, že Sue (Jessica Alba) a Reed (Ioan Gruffudd) začnou být k něčemu, jakmile se konečně dají dohromady, tak jsem se šeredně spletla, zabila bych je oba a jejich mrtvoly vystřelila do vesmíru, aby najednou neobživli.

A celkově... Zápletka jedna z nejhorších, jaké jsem kdy viděla, Silver Surfer (Laurence Fishburne / Doug Jones) byl absolutně na nic a ten mrak, co vypadal jako Imhotepův xicht, byl ještě horší. O Sueině záhadném úmrtí a obživnutí ani nemluvě (hlavně to obživnutí byl tragický nápad), celé vyřešení zničení světa - WTF? Plus, Dooma nikdo ve skutečnosti nezabil, a nikoho to netrápí, ačkoliv byl schopný "vstát z mrtvých" už jednou a nikdo neví jak. Oboje zadní vrátka, jak u Surfera a jeho prkna, tak u Dooma, jsou stejně shittyshittyshitty, jako celý film. No vážně - a to jsem si myslela, že horší než jednička to nebude.

Jednička podle toho byl vlastně superkvalitní film. Zlatá jednička, fakt. (A jestli budou točit trojku i s Julianem, tak tímto slavnostně slibuju, že ho radši zabiju, než aby v tom pokračoval. True story.)