7. února 2011

Fantastic Four (2005)

Prepare for the fantastic.

zdroj: imdb.com
IMDb. O filmu jsem samozřejmě věděla dávno, ale jeho námět a proma mě nikdy nedonutily se na něj podívat. Měla jsem to v hlavě nějakým způsobem spojené se Spy Kids, do čehož se mi nechtělo. Ukázalo se, že bych vůbec o nic (no dobře, možná o něco, hihi) nepřišla, a že to nejsou Spy Kids, ale The Incredibles o 60% horší. (Důvod, proč tam není 100%, je Doom - 30%, Torch a Ben - každý po 5%.)

Julian McMahon je pravý důvod, proč jsem se na to odhodlala podívat, když už mi to naservírovali v televizi. Ztratila jsem pozornost poměrně záhy, protože, mluvme narovinu, ten film je hrozně shitty a Victora von Dooma oblažili tak hrozným dabingem, že se má dušička trochu poblinkala, a příliš mě bolelo dívat se na Juliana McMahona bez jeho hlasu, který je tak hot, že všechno zní perverzně. Fakt. Nekecám. ("So, it's not just my money you want. It's my toys." Dirty much?) Takže ačkoliv mě film spíš urazil, stejně jsem si ho sehnala s tím, že si vychutnám Juliana se vším všudy, a nakonec se přece jen podívala na celé.

Abych ukázala trochu nadhledu - film postrádal jakýkoliv děj, který by jej spojil v jedno. Jde jen o epizody, které k ničemu nespějí a ona tenká linka, která měla záležitost jaksi spojovat (pokus zrušit genetickou mutaci) ustupuje do pozadí před těmi epizodami. Přeměna Victora v Doctora Dooma jakž takž slibuje, že by se film mohl na nějakou akci ještě shrabat, nicméně že na něj přijdou jako na hrozbu až na konci, to je prostě sprostý, pak buch buch a je po všem. Velkej zlej plecháč je zavřenej v kontejneru (TO je teprve sprostý), film prakticky nic nevyřešil, protože se tam tak trochu nic nedělo.

A přitom ten film měl potenciál, a teď nemluvím jen o větším propracování poněkud jednoduchého Dooma - i když to by taky neuškodilo, Julian je schopný zahrát mnohem komplexnější postavu - jen kdyby trochu věnovali schopnost velkému archu děje a víc promakali i další postavy. Je poněkud smutné, že když přijde na scénu Susan a Reed, řeší se jen, jak je ošklivé a jímavé a nefér, že jim to nevyšlo, a když přijde na scénu Ben, řeší se zase jen, jak je hrozně škaredý a nikdo ho nemá rád. Pokud ovšem Ben a Johnny konečně vstoupili do popředí, byli skvělí (i ten jejich vztah) a upřímně, děj by byl mnohem zajímavější.

Jak je patrné, největší plus filmu byl rozhodně Julian McMahon (Victor / Doctor Doom), byl sexy a hláškující; kdyby byla jeho postava jen trochu míň podle příručky "Záporák snadno a rychle", asi se znovu zamiluju. Abych se vrátila k tomu, co jsem psala dřív, Chris Evans (Johnny / Human Torch) a Michael Chiklis (Ben / The Thing) si taky zaslouží pochvalu, co scéna, to perla. Ioan Gruffudd (Reed / Mr. Fantastic) postrádal cokoliv fantastického, až mě uráželo, jak byl o ničem, a Jessica Alba (Susan / The Invisible Woman) je kus - to je tak asi jediné, proč jsem nepřeskakovala, když byli na scéně jen oni dva. (Mimochodem, Sue je neuvěřitelně blbá - jiné vysvětlení pro to, proč si vybrala Reeda místo Victora, neexistuje.)

Jak už jsem napsala, 40% a 30% z toho je oh-so-hot Julian McMahon. Yep, I'm Doomed. (Pun intended.)