4. února 2011

Leap Year (2010)

Just put 'em the wash; they'll be grand.

zdroj: imdb.com
IMDb. Možná to bylo tím, že jsem byla varována, ať od toho nic nečekám, takže jsem nic nečekala, možná tím, že prostě miluju Amy Adams a Matthewa Goode-a. (Zkuste někoho nezačít mít rádi, když je v každém filmu, na který v poslední době narazíte).

Ačkoliv jsem po každé scéně věděla, co přije dál, a konec byl trochu přepálený, stejně jsem si to užila. Nesmála jsem se nahlas, ale pobavila jsem se, bylo to sladké, nenásilné, prostě "awww". Pokud bylo něco na pohled ještě příjemnějšího, než výše zmínění Amy Adams (Anna) a Matthew Goode (Declan) - a to i přesto, že jeho akcent byl spíš úsměvný - byla to rozhodně irská příroda a všechny exteriéry, na kterých tvůrci filmu naštěstí vůbec nešetřili. Užila jsem si to úplně maximálně a hned bych nějaký ten road trip podstoupila. (Ovšem tolik odvahy, abych zvolila stejnou obuv, jako Anna, bych teda neměla.)

Potěšily i další detaily, jako John Lithgow v roli Annina otce - ačkoliv byste se mohli začít hádat, že John Lithgow není nikdy detail, tady přece jen byl, ale i tady mě dokázal znepokojit, i když neměl; kufr Louis (Vuitton), nebo stará kraksna, o které se mluví jako o "she", která je sice "classic", ale dle mého a Annina odborného soudu má svoje funkční léta za sebou.

Celkově je to příjemná, komediálně laděná romance o dvou hercích a krásné přírodě, která sice ničím nepřekvapí, ale ani neurazí, a příjemně strávená hodina a tři čtvrtě. Ne, že bych si ji pouštěla na zvednutí nálady, jako třeba Down with Love nebo Barefoot in the Park, ale bylo to fajn. (A má to fajn soundtrack.)