13. března 2011

The Island (2005)

People will do anything to survive.

zdroj: imdb.com
IMDb. Tak tohle, dámové a páni, je zase jeden z příkladů, jak dlouho mi trvá podívat se na něco, co vlastně chci vidět. Moje drahá přítelkyně nedávno vynalezla způsob, jak mě donutit podívat se na to, co chce. Prostě řekla, "je tam hezká milostná scéna." Kecala. Ta scéna nestojí za moc. Ale ten film je super.

Jediné, co jsem čekala, byla nějaká těžká futuristická polemika o ceně lidského života a o tom, co všechno se dá ještě považovat za vedlejší ztráty při postupu vědy, ale naštěstí jsem se spletla. Film to vyřešil takovým způsobem, že jasně řekl, že je špatný, když ze sebe prachatí dělají nadlidi zvlášť, když si svůj problém sami zavinili (jako Tom Lincoln), že šílený vědec, kterému na základce určitě přezdívali "dr. Frankenstein" (nebo "dr. Frank-N-Furter"?) je vyšinutý ocas, kterého by měli pověsit - protože zabíjet sidekicky hlavního hrdiny, to se nedělá - a kdybyste náhodou přece jen měli morální kocovinku, Tom Lincoln byl stejně hajzlík a Sarah Jordan ani její dítě vlastně nikoho nezajímalo.

Takhle to trochu vypadá, že se mi ten film nelíbil, ale líbil. Bylo to tak napsané, já si to tak užila a jak jsem psala výš, nemělo to naštěstí žádné morální dilema, což bylo na relax ideální. Jediné, co mě z vyjmenovaného opravdu štve, je fakt, že se vykašlali na výše zmíněnou Sarah Jordan.

Jelikož nejsem zase tak na akčňáky, tahle stránka filmu - i když dobře udělaná - mě moc nenadchla, ale black wasp totálně chci a ten přitažený pád s neonem, kteří oba hrdinové přežili, byl prostě moc i na sci-fi (?) film. Co mě ale nadchlo byla komická stránka filmu, napůl zastoupená McCordem ("What's God? Well, you know when you want something really bad and you close your eyes and you wish for it? God's the guy that ignores you.") a z druhé poloviny skvělým prosťáčkovstvím obou hlavních hrdinů ("I have to go. He's taking a dump in a can!"), kteří ale stejně přišli na to, jak souložit. (Nakonec, kdo by na to vedle Ewana McGregora, popřípadě vedle Scarlett Johansson nepřišel?)

Ewan McGregor (Lincoln) byl prostě jako vždycky... OK, v tomhle filmu byl víc, než cokoliv jiného, prostě vojetíhoden. Navíc dva Ewanové McGregorové, z nichž jeden má skotský přízvuk a brýle s tučnými obroučkami a říká "wanker", je něco víc sexy? (Jediná správná odpověď je "ne".) Myslím, že Scarlett Johansson (Jordan) v tomto ohledu poskytla svým fanouškům stejný servis, jako Ewan těm svým. Já si to užila třikrát a jsem spokojená. (Ne, že jsem to viděla třikrát, zas tak se mi to nelíbilo. Myslím Ewan, Ewan a Scarlett.)

Z dalších rolí je nutné zmínit vždy brilantního Stevea Buscemiho (McCord), kterého prostě museli zabít, Djimona Hounsoua (Laurent), který měl v obličeji napsáno, že na konci udělá správnou věc, a Michaela Clarke Duncana (Starkweather) - kdo by přehlédl Johna Coffeyho? Jak jsem psala ze začátku, trošičku ploché, ale pořád naprosto výborné. Já se pobavila.