14. srpna 2011

Emma (2009)

If I loved you less, I might be able to talk about it more.


Episode One - Episode Two - Episode Three - Episode Four

zdroj: imdb.com
IMDb. Ačkoli už jsem "svého" Mr. Knightleyho našla, a je jím Jeremy Northam, stejně mi to nedalo a podlehla jsem relativně vysokému hodnocení. A udělala jsem dobře - tyto BBC mini-série mají tu výhodu v tom, že jsou rozsahově uzpůsobeny ději, a je v nich v podstatě všechno, co je potřeba.

Jonny Lee Miller byl úctyhodný Knightley, líbil se mi. Romola Garai byla krásně puberťácká Emma, Gwyneth Paltrow se pro mě vyrovnala. Překvapilo mě, že u Mr. Eltona (Blake Ritson) sázeli spíš na vzhled, než na směšnost, což bylo dobře, a Christina Cole byla kouzelná Mrs. Elton.

Hodnotit obsazení Franka Churchilla a Jane Fairfax by bylo nespravedlivé, protože už své favority mám, ale Rupert Evans a Laura Pyper si vedli výborně. Taky jsem si všimla Dana Fredenburgha jako Johna Knightleyho a Tamsin Greig byla jako slečna Bates dokonalá.

Prostě, tahle verze Emmy byla přesná, dobře obsazená, skvěle zahraná, a rozhodně ji doporučím jako důstojnou adaptaci pro milovníky Jane Austen.