18. srpna 2011

Frankenstein (2007)

Do you wonder if it will love its creator?

zdroj: imdb.com
IMDb. Mám slabost pro britská béčka, když v nich hraje někdo, koho mám ráda, a nebo třeba James Purefoy. Navíc mě vždycky zaujme moderní zpracování klasiky, pokud to teda není bezohledné vizuální znásilnění, což tohle nebylo. Jen se nemůžu zbavit pocitu, že se to moc nepovedlo.

Buďme k sobě krutě upřímní, je jen málo věcí, na které bych se kvůli Jamesovi nepodívala, ale tohle byla jedna z mála, u které jsem vydržela do konce jenom protože jsem doufala, že tam ještě bude. Nemám ráda horory s příšerami a už vůbec levné hororové efekty, takže jsem se spíš zaměřila na tu psychologickou a etickou část, která nepřinesla naprosto nic nového.

James Purefoy (Henry Clerval) byl fajn, jeho role se mi celkem líbila do doby, než měl na konci náhlou změnu přístupu, která vyzněla trochu béčkově. Helen McCrory (Victoria Frankenstein) měla zajímavě napsanou roli, ale byla celá taková ztuhlá a podle mého gusta začala hrát v posledních pěti minutách. A Lindsay Duncan (Jane Pretorius) zas jednou vyfásla roli, kde mi byla protivná od začátku do konce.

Celkově bych to označila za jednu z těch horších modernizací - oddělat tu hororovou část a víc vypracovat děj tak, aby neměl tak hrozně ospalé tempo, dalo by se na to podívat znovu.